×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
«روز هرمزگان» در تقویم فرهنگی استان ثبت می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حجت‌الاسلام «محمد عبادی‌زاده» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: امروز یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی هرمزگان با حضور اعضای این شورا برگزار شد و تاکیداتی بر روی تدوین نقشه راه فرهنگ عمومی استان هرمزگان انجام شد.

وی با بیان اینکه برای نقش‌آفرینی هر چه بیشتر این شورا در فرهنگ عمومی استان هرمزگان تلاش خواهیم کرد، تصریح کرد: در این جلسه مصوب شد که در کنار روز خلیج‌فارس، روز هرمزگان را در پنجم اردیبهشت‌ماه داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان عنوان کرد: از آغاز روز هرمزگان تا آغاز روز خلیج‌فارس یک هفته است که مردم استان در این یک هفته ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پیشینه تاریخی خود را ارائه خواهند کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عبادی‌زاده با ذکر این نکته که برنامه‌های خوبی برای روز هرمزگان در نظر گرفته شده است، مطرح کرد: من این روز را به مردم شریف هرمزگان تبریک می‌گویم.

وی اذعان کرد: از دیگر مصوبات امروز طرح سند جامع فرهنگی استان هرمزگان بود که به کارشناسی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ارجاع شد تا اقدامات لازم رد این زمینه انجام شود و برای تصویب به صحن علنی بیاید.

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد: در آینده برنامه‌های فرهنگی استان هرمزگان را ذیل سند جامع فرهنگی پیش خواهیم برد و تنظیم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تشریح کرد: کارگروه‌های شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان امروز تشکیل شدند که مانند کمیسیون‌ها مباحث را کارشناسی می‌‌کنند و مورد بحث قرار می‌دهند. خروجی این کارگروه‌ها به عنوان دستور کار در شورای فرهنگی و عمومی استان هرمزگان مطرح می‌شود.

وی بیان داشت: کلیات پیوست‌های فرهنگی برخی از شهرستان‌های استان هرمزگان تصویب شد. جزیره هرمز، شهرستان جاسک به عنوان شهر در دست توسعه و شهرستان پارسیان؛ سه شهرستانی هستند که به واسطه ظرفیت‌های بالای توسعه‌ای، دارای پیوست فرهنگی خواهند شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان در پایان گفت: مقرر شد بتوانیم پیوست فرهنگی آن‌ها را آماده کنیم و حرکت خوبی در راستای توسعه متوازن در سطح استان هرمزگان برداشته شود.

سند جامع فرهنگی استان هرمزگان تدوین می‌شود

دکتر«فریدون همتی» نیز در جلسه شورای فرهنگی استان هرمزگان ضمن تاکید بر داشتن یک سند جامع فرهنگی در استان هرمزگان، اظهار کرد: دانشگاه هرمزگان مامور تدوین این سند است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تدوین سند جامع فرهنگی استان دارای اهمیت ویژه‌ای است، عنوان کرد: انتظار می‌رود که اقدامی جامع و حرفه‌ای توسط دانشگاه هرمزگان انجام شود.

همتی بیان داشت: دانشگاه هرمزگان در این راستا از دانشگاه‌های دیگر استان هرمزگان و افراد نخبه و خبره استفاده کند.

وی مطرح کرد: در جلسه بعدی دانشگاه هرمزگان طرح این سند را ارائه خواهد کرد که انتظار می‌رود با استفاده از تمام ظرفیت‌های استان هرمزگان اقدامی شایسته انجام شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان نیز برای مدیریت و تامین بخش مالی این موضوع همکاری لازم را خواهد داشت.

برچسب ها :