×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
استفاده از کارشناسان ایتالیایی برای ساماندهی خورهای بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، «محمدرضا صفا» بعد از ظهر امروز در اولین ویبنار بررسی روابط اقتصادی ایران ایتالیا که در هتل هما برگزار شد اظهار کرد: هرمزگان در بحث تجارت و صادرات آبزیان و میوه تربار جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در کشور دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس عنوان کرد: استان هرمزگان دارای چهار نوع شبکه حمل و نقل هوایی، ریلی، زمینی و دریایی و پنج فرودگاه مهم است.

وی با بیان اینکه هرمزگان دارای 70 بندر و اسکله با کاربری تجاری است، ابراز داشت: بندر مسافری باهنر برای حمل صادرات کالا جایگاه اول در کشور را دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بندرعباس معادن بسیار خوبی داریم که می‌توانند در بحث صادرات برای کشور ارز آوری خوبی داشته باشند.

صفابا اشاره به نمناطق ویژه صنعتی و اقتصادی استان هرمزگان اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی استان هرمزگان وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با بیان اینکه استان هرمزگان در حوزه ترانزیت کالا به آسیای میانه حرف اول را می‌زند، بیان داشت: شیلات هرمزگان در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد که در این زمینه ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

صفا با بیان اینکه هرمزگان در مجموع 30 درصد از بنادر کشور را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت صید 200 هزار تن آبزیان معادل 40 درصد کل صید کشور را داریم که هرمزگان از این نظر رتبه اول را دارد.

وی با بیان اینکه هرمزگان 156 هزار هکتار اراضی تحت کشت دارد، تشریح کرد: 49 درصد از اراضی به صورت باغ و 31 درصد هم زراعی کشت می‌شوند. لیمو ترش، انبه و نارنگی مهم‌ترین محصولات کشاورزی هرمزگان را تشکیل می‌دهند که سالانه 150 هزار تن از این محصولات در هرمزگان تولید می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با اشاره به اینکه هرمزگان رتبه اول تولید خرمای پیاروم در کشور را دارد، عنوان کرد: گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از گذشته دارای جایگاه خاصی بوده است و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری زیادی دارد.

وی ابراز داشت: استان هرمزگان پایلوت گردشگری کشور در تعطیلات عید محسوب می‌شود که هر ساله پذیرای بیش از سه میلیون مسافر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس پیشنهاد داد: با توجه به قرار داد منعقد شده میان بندرشهید رجایی و بندری در ایتالیا، آماده هر نوع همکاری هستیم.

صفا ابراز داشت: حاضر به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اتاق بازرگانی میلان در رابطه با انجام فعالیت‌های اقتصادی و برگزاری نشست‌های مختلف در این زمینه هستیم. آمادگی این را داریم که از کارشناسان گردشگری ایتالیا به جهت ساماندهی کانال‌های آبی و خورهای بندرعباس استفاده کنیم.

برچسب ها :