×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استفاده از تمامی ظرفیت های استان برای مبارزه با هجوم ملخ

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، رضا مدرس در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان، با اشاره به “شيوه نامه مقابله با آفت ملخ هاى صحرايى” ، افزود: بر اساس اين شيوه نامه سطوح چهارگانه سبز، زرد، نارنجى و قرمز براى مقابله با هجوم ملخ هاى صحرايى در نظر گرفته شده كه تعيين و اعلام سطح مقابله به پيشنهاد مديريت جهاد كشاورزى و اعلام فرمانداران شهرستان های استان خواهد بود. 

مدرس با بیان اینکه ويژگى ها و خصوصيات هر كدام از سطوح به روشنى در اين شيوه نامه تبيين گرديده است، بیان کرد: از جمله قابليت هاى اين شيوه نامه تعيين چهارچوب ها و روش ها به منظورى تسهيل در به كارگيرى امكانات و تجهيزات ديگر دستگاه هاى اجرايى ، كشاورزان و نحوه مشاركت بسيج در مقابله با هجوم ملخ ها مى باشد و همچنين كاهش تشريفات و آسان سازى جابه جايى سريع  و موثر ابزار ، امكانات و نيروى انسانى بين شهرستان ها و مناطق استان بر اساس وضعيت سطح مقابله هر شهرستان با اولويت بهره گيرى از طرفيت شهرستان هاى نزديك و مجاور در اين شيوه نامه روشن و مشخص شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری فرمانداران شهرستان های برنامه ریزی لازم به منظور مقابله با این آفت در سطوح مختلف انجام و با استفاده از تمامی ظرفیت های شهرستان آمادگی لازم را برای مقابله با هجوم ملخ های مهاجم ایجاد کند.

مدرس تاکید کرد: فرمانداران باید ضمن آماده باش کامل شهرستان ها با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان از ظرفیت تمایی دستگاه های اجرایی، ارگان های نظامی، دهیاری ها،کشاورزان ،نیروهای بسیج و مشکارت مردمی در بحث انجام عملیات مبارزه و ردیابی استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به احتمال ریزش باران های شدید در سالجاری، بیان کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارات های جبران ناپذیر، شرکت سهامی آب منطقه ای باید برنامه کاهش خطرپذیری سیل را در هر شهرستان با هماهنگی با فرمانداران تنظیم و اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به خسارات سنگین ناشی از وقوع سیل سال گذشته در شهرستان جاسک و پیشگیری از تکرار خسارات در آینده شرکت سهامی آب منطقه ای استان باید عملیات اجرایی احداث دیوارهای حفاظتی در مناطق مورد نیاز شهرستان مذکور را آغاز کند.

خبرنگار: بهاره بیژنی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.