×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
طالبان و داعش برای مقابله با ترویج اسلام عقلانی ایجاد شدند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، آیت‌الله «رضا رمضانی» صبح امروز (24 شهریورماه) در آئین اختتامیه کنگره امام سجاد (ع) که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: جامعه، امروز در ابعاد مختلف نیازمند مکتب اهل بیت و امام سجاد (ع) است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عنوان کرد: اسلام به معنویت مسئولیت پذیر اشاره می‌کند که جمع بین دنیا و آخرت است. به گفته یکی از بزرگان اگر صحیفه نبود بشر نمی‌توانست با خداوند به درستی ارتباط برقرار کند.

وی مطرح کرد: یکی از اقداماتی که مجمع در حال انجام دادن آن است ایجاد دانش‌نامه مجازی با 10 زبان ارائه شده است. در تلاش هستیم تعداد مقاله‌های این دانش‌نامه به 40 هزار مقاله برسد و به چندین زبان منتشر شود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اهمیت موضوع عقلانیت،  ابراز داشت:  اسلام برپایه رحمت استوار است و پیامبر نیز پیامبر رحمت محسوب می‌شود. البته شاخص‌ها و مولفه‌های نظیر عقلانیت، آزادی و عدالت را می‌توان با آیات قرآن نیز اثبات کرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تصریح کرد: حدود 300 آیه در خصوص جهاد نازل شده است که نشان دهنده اهمیت این موضوع است و باید بدان توجه کرد.

وی ابراز داشت: زبان قرآن، زبان عقل و فطرت است و بر اساس خواسته‌های فطری نکاتی مورد تاکید قرار گرفته است که می‌تواند به عنوان یک قانون در جامعه پذیرفته شود.

آیت‌الله رمضانی تشریح کرد:  هر چه مقاومت در جامعه گسترش پیدا کند، خوی استکبار کاهش پیدا می‌کند ولی اگر چنین نباشد خوی استکبار در جامعه گسترده می‌شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان با بیان اینکه طالبان و داعش برای مقابله با ترویج اسلام عقلانی ایجاد شدند، گفت: با توجه به اینکه در فصل جدیدی از مقاومت قرار داریم باید نگاه مقاومت کاملا توضیح داده شود تا مشخص شود که تکفیر ساخته شده غرب است

برچسب ها :