×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۱۲۰۰ مقاله علمی در کنگره امام سجاد (ع) ارائه شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، «علی علامه‌زاده» صبح امروز (24 شهریورماه) در آئین اختتامیه کنگره امام سجاد (ع) که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در اسلام دارای اولویت‌هایی هستیم، اظهار کرد: قرآن اولویت اول، نهج‌البلاغه اولویت دوم و صحیفه اولویت سوم مسلمانان محسوب می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره امام سجاد (ع) عنوان کرد: در گذشته حتی 30 نفر هم حافظ صحیفه سجادیه یافت نمی‌شد اما در حال حاضر در شهرستان بشاگرد بیش از 50 حافظ صحیفه سجادیه داریم.

وی مطرح کرد: 10 سال گذشته پیشنهاد برگزاری کنگره امام سجاد (ع) به استان‌های مختلف ارائه شد اما هرمزگان با جدیت اقدامات را پیگیری کرد و برگزاری با شکوه این مراسم را در دستور کار خود قرار داد.

علامه‌زاده ابراز داشت: دانشگاه‌های هرمزگان از جمله دانشگاه علوم قرآنی، دانشگاه آزاد و دانشگاه علوم‌پزشکی و دانشگاه هرمزگان همکاری خوبی برای برگزاری کنگره امام سجاد (ع) داشته‌اند.

دبیر اجرایی کنگره امام سجاد (ع) در خصوص اقدامات انجام شده در کنگره امام سجاد (ع)، تصریح کرد: دریافت بیش از 15 پیام مکتوب از مراجع تقلید، ارائه هزار و 200 مقاله علمی، تهیه 20 جلد کتاب، تربیت 80 مبلغ در سطح سه و چهار مرکز تخصصی حوزه صحیفه سجایه و آموزش بیش از سه هزار جوان هرمزگانی در صحیفه سجادیه از جمله اقدامات انجام شده است.

علامه‌زاده ادامه داد:  حضور بیش از 50 شخصیت مسلمان و غیر مسلمان از کشورهای مختلف جهان، اجرای نذر امام سجاد با هدف احیای سیره اجتماعی امام سجاد و دستگیری از نیازمندان به محوریت خیرین کمیته امداد از دیگر اقدامات انجام شده در این کنگره است.

دبیر اجرایی کنگره امام سجاد (ع) در پایان با ذکر این نکته که نشست‌های علمی و تخصصی متعددی برگزار شد، گفت: 30 نشست علمی و تخصصی در کشورهای مختلف جهان و 14 نشست نیز در سراسر کشور برگزار شد.

برچسب ها :