×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تامین برق دو روستای هرمزگان با انرژی خورشیدی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهندس نیما امیرشکاری افزود: برای تامین برق این روستاها از پنل های فتوولتائیک 2500 واتی استفاده شده که در نوع خود برای نخسین بار در کشور از این میزان توان برای تامین برق مناطق روستایی استفاده شده است. به گفته وی، معمولا در سایر نقاط کشور از سیستم های یکهزار وات برای تامین برق روستایی استفاده می شود اما برای نخستین بار در کشور و در استان هرمزگان از سیستم های 2500 وات استفاده شد.

امیرشکاری در رابطه با جزئیات اجرای این طرح گفت: روستای هرمودر بالا 9 خانوار و هرمودر پایین 5 خانوار دارد که برای تامین برق این روستاها 10 میلیارد ریال هزینه شده است. وی اظهار داشت: استفاده از برق خورشیدی برای تامین برق روستاهای صعب العبور که از شبکه سراسری فاصله دارند از چند سال قبل در برنامه های شرکت توزیع برق هرمزگان قرار گرفته که استفاده از این تکنولوژی نقش بسزایی در سرعت بخشیدن به اجرای برق رسانی به مناطق صعب العبور داشته است.

معاون مهندسی شرکت توزیع برق هرمزگان با اشاره به مزایای استفاده از سیستم های فتوولتائیک برای تامین برق مناطق روستایی افزود: برای توزیع برق از شبکه سراسری نیاز به احداث شبکه گسترده می باشد که باتوجه به مسافت طولانی برخی روستاهای استان باعث اتلاف در توزیع انرژی می شود. استفاده از پنل های خورشیدی علاوه بر کاهش هزینه احداث و توسعه شبکه باعث صرفه جویی در نگهداری از تاسیسات برق رسانی می شود. ضمن اینکه انرژی های خورشیدی قابلیت اطمینان شبکه را نیز افزایش می دهد.سیستم ذخیره سازی انرژی در باطری پنل های خورشیدی نیز می تواند برای شب و روزهای بارانی که نور خورشید در دسترس نیست، برق مورد نیاز مشترکین را تامین کند.

برچسب ها :