×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
نگاه دستگاه‌های خدمات رسان به شهرک پیامبر اعظم کمتر از نقاط دیگر است

یادداشت

بالا بودن هزینه رفت و آمد برای ساکنین شهرک پیامبر اعظم از یک طرف و کم توجهی به این بخش از شهر سبب شده است نگاه دستگاه های خدمات رسان به این ناحیه کمتر از بخش های دیگر باشد. شاید اجرای کاربری های مسکونی و مسکوک ماندن سایر کاربری ها از سوی دیگر این شهرک را صرفا به محل سکونت تبدیل کرده است و برای  خانواده ها و کودکان ساکن در این شهرک اقدامی کارگشا صورت نگرفته است.

بهتر است با این جمله متن را ادامه بدهیم که شهرک پیامبر اعظم در سال 1410 صرفا یک محله ای است که باید همچون بقیه بافت های فرسوده شهر بندرعباس به دنبال حل مشکلات ساکنین اش مطالبه گری کرد.

کمبود فضاهای سبز به نسیت سرانه، نداشتن پارکینگ در مجتمع ها، عدم اجرای شبکه انتقال روان آبها به خارج از شهرک و خاموشی مطلق معابر میانی این شهرک نوساز و به اصطلاح مهر را به مکانی تبدیل کرده که بی مهری اش ساکنین را عذاب می دهد.

چندی است که مشکلات معیشتی ساکنین و نیز شرایط خاص شیوع بیماری کرونا خانه نشینی ساکنین را به همراه داشته و این مجتمع های سر به فلک کشیده و بدون روح علاوه بر درد بیماری کرونا سوهان روح نیز شده است.

کودکان هم بعد از اینکه از برنامه شادشان آزاد می شوند حتی در مجتمع های خود نیمکتی را هم ندارند که به یاد مدارس از پشت ماسک لبخندی از مهر را به هم کلاسی هایشان هدیه دهند.

خانم های خانه دار هم گلایه هایی دارند که اگر پای صحبتشان بنشینی تازه متوجه خواهی شد که نداشتن همین اندک امکاناتی نظیر مجتمع های فرهنگی و هنری، کتابخانه یا زمین های ورزشی سبب شده فرصت گردش های خانوادگی شان به ماندن در خانه تبدیل شود.

درست است که شیوع بیماری کرونا موجب شده است بسیاری از تعاملات اجتماعی و هم نشینی ها کاهش یابد اما فراموش نکنیم که خطر های روانی و اجتماعی ماندن افراد در منزل و نداشتن مکانی برای تخلیه هیجانات کودکان به خصوص در محلات کم برخودار نظیر شهرک پیامبر اعظم تبعاتی را به همراه خواهد داشت که جبرانش سخت و هزینه بر خواهد بود.

شاید یکی از مشکلاتی که باعث عقب افتادن توسعه متناسب با برنامه در شهرک پیامبر اعظم شده است کمبود نظارت بر اجرای صحیح برنامه های شهری بوده و گاهی نیز به واسطه کم اعتباری دست آوردن در برنامه موجب شده آن چیزی که برای شهرک پیامبر اعظم روی نقشه طراحی شده است با آنچه که اکنون در واقعیت می بینیم تفاوت زیادی داشته باشد.

همچنین صبر بی دلیل مسئولین در حال حاضر برای توجه به این شهرک جهت واگذاری خدمات شهرک به شهرداری و نیز سرعت حلزونی تکمیل نیازهای ساکنین رغبت مشارکت ساکنین را نیز گرفته به نحوی که برخی مجتمع ها با اینکه تحویل پروژه در آنها از ناحیه پیمانکار انجام شده است اما مشکلاتی را دارند که کیفیت زندگی ساکنین را کاهش داده است.

با ذکر همه این مطالب برخی مجتمع ها حتی از امکانات جزئی نظیر پارکینگ، سیستم اطفاء حریق بلوک، اسانسور یا حتی آسفالت محوطه محروم هستند که لازم است مدیریت و معاونین مسکن و شهرسازی استان به طور مرتب و هفتگی با مردم این شهرک چهره به چهره گفت و گو نماید و این دیدارها را با مراجعه به مجتمع ها انجام دهند تا علاوه بر دیدن وضع موجود تصمیمی برای رفع مشکلات جزئی این مجتمع ها نیز گرفته شود.

برچسب ها :