×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید نماینده غرب هرمزگان از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مهندس احمد جباری،نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و هئیت همراه بعد از ظهر امروز از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و بندر این منطقه دیدن کردند.


مهندس جواد بابایی، سرپرست مدیر عاملی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در جریان بازدید نماینده غرب هرمزگان از این بندر اظهارداشت: این بندر به عنوان دروازه اصلی واردات محصولات مواد خام ضروری کشور و صادرات محصولات تولیدی مناطق ویژه اقتصادی استان و کشور عمل خواهد کرد.


بابایی افزود: این بندر نخستین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری در ایران است که نیاز‌های تخلیه و بارگیری چهار صنعت عمده انرژی‏ بر شامل پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و سیمان ،گچ،کلینکر و موادخشک فله واقع در مناطق ویژه جنوب را جوابگو خواهد بود.


بابایی خاطرنشان کرد:‌ چشم انداز ۱۸ میلیون تنی پتروشیمی، چهار میلیون تنی فولاد، ۶۰۰هزار تنی آلومینیوم و ۳ میلیون تن پودر آلومینا، تولید ۴۳۰۰ مگاوات برق و ۷۵۰ هزار متر مکعبی آب شیرین کن برای این منطقه اقتصادی تعریف شده که می تواند در شرایط دشوار اقتصادی،خبر خوشی برای کشور باشد.


وی با اشاره به سایر ظرفیت های منطقه، خاطرنشان کرد:‌ مجوز مرز رسمی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان صادر شده، مجوز کد گمرکی اخذ شده و واردات در حال انجام است و به زودی مجوز صادرات از این منطقه نیز صادر می شود و پیش بینی می شود با اجرای طرح ها و پروژه ها این منطقه از همه امکانات حمل و نقلی هوایی، زمینی، ریلی و دریایی برخوردار و حداقل شصت هزار نفر اشتغال مستقیم در آن ایجاد شود.


سرپرست مدیرعاملی منطقه ویژه اقتصادی در پایان این بازدید پیشرفت و آبادانی کشور و منطقه را در گروی پیشرفت صنایع دانست و تاکید کرد: دغدغه مشترک همه مسئولان، آبادانی و رونق اقتصادی در کشور است بنابراین ما باید با در نظر گرفتن شرایط موجود و تدابیر لازم و با حمایت دکتر غریب پور،رئیس عامل ایمیدرو،دکتر همتی استاندار هرمزگان،مهندس جباری،نماینده غرب هرمزگان و سایر مسئولین شهرستان پارسیان از همه امکانات برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم و علاوه بر منافع اقتصادی، منافع اجتماعی و فرهنگی مناسبی را برای پارسیان و هرمزگان به ارمغان آوریم.

برچسب ها :