×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اعمال محدودیت های جدید همزمان با موج سوم شیوع کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: با آغاز موج سوم شیوع کرونا همزمان با فصل پاییز و روند صعودی ابتلای به بیماری کووید ۱۹ در استان های کشور، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دستور اعمال محدودیت های سطح سه و چهار در استانها به تبع در هرمزگان را صادر کرده که لازم الاجرا است.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفتگو با تجارت جنوب آنلاین، افزود: محدودیت های سطح سه و چهار که از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شده در هرمزگان نیز به مانند تمامی استان ها  از روز چهار شنبه  اجرایی خواهد شد.

وی افزود: این محدودیت های سطح سه شامل عدم فعالیت در دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه ها، کتابخانه ها، سینما، تئاتر، موزه، آرایشگاه، مساجد، مصلی و آموزش های حضوری است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به محدودیت های سطح چهار خاطرنشان کرد: این محدودیت ها نیز شامل فعالیت باشگاه ها، کافه ها، قهوه خانه ها و تالارها است که بر مبنای این مصوبه تمامی فعالیت این دو سطح به مدت 10 روز ممنوع اعلام شده است.

وی به علل آغاز موج سوم شیوع کرونا در استان اشاره کرد و گفت: رعایت نکردن دستورات بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا بویژه فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی از سوی مردم، استان را در معرض طغیان مجدد ویروس کرونا قرار داده به طوری که روند بستری بیماران کووید ۱۹ در شهرهای استان به ویژه بندرعباس رشد فزاینده داشته است.

نوروزیان تاکید کرد: همین شرایط سبب شده تا ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا با استفاده از اختیارات قانونی خود اقدام به بازگرداندن محدودیت های کرونایی کنند تا بتوان از شیوع بیشتر آن جلوگیری کرد.