×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان: هرمزگان بضاعت فرهنگی بالایی دارد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، دکتر سعید ناجی در هفتمین کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با محوریت بررسی پروژه دانشنامه فرهنگ و تمدن هرمزگان ، افزود: مسئولان باید از بستر فرهنگی که مردم استان ایجاد کرده اند نهایت استفاده را ببرند که بتوانیم به اهداف عالیه جامعه اسلامی که معنویت و کمال انسان است رسید و فرهنگ هرمزگان را به دیگر نقاط انتشار داد.

وی با اشاره به رحلت مرحوم علامه طباطبایی و تاثیرات عمیق ایشان در جهان به ویژه پیوند فلسفی عقل و دین،گفت: ما باید شخصیت های برجسته را در حوزه های مختلف علم مورد بررسی قرار دهیم و ویژگی هایی را که همسو با جامعه است برجسته کنیم بنابراین نباید از این یادبودها به سادگی گذشت.

ناجی با بیان اینکه تن آدمی متکی به جان است و اگر به آن رسیدگی نشود انسان شرافتش را از دست می دهد، خاطرنشان کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی به نحوی که انسان در مسیر تعالی قرار گیرد از وظایف مهم همه ی افراد موثر در حوزه ی فرهنگی است و اعتقاد من این است که تهیه ی طرح فرهنگی و نوشتن آن مهم ترین بخش است بنابراین ما نباید با فرض اینکه ممکن است طرح ما اعتبار اجرایی نداشته باشد آن را کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه، هرنگاهی که بهانه ای برای گشودن راهی جدید در تعقل باشد، ارزشمند است. افزود: اصل وجود دانشنامه فرهنگ و تمدن برای این است که اگر کسی به استان هرمزگان مراجعه کند از این طریق بتواند به ویژگی های موجود در استان دست پیدا کند، بنابراین سازمان های مختلف استان علاوه بر پژوهش های روزانه ی خود، باید نگاه عمقی به نیازمندی های استان داشته و آن ها را شناسایی کنند.