×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
بیش از ۶۰۰ عنوان برنامه هفته بسیج در هرمزگان اجرا می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، « هدایت الله امیری » در نشست خبری هفته بسیج با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: بسیج همان گونه که در گام نخست انقلاب توانست بسیاری از مشکلات را رفع کند، در گام دوم نیز می تواند بیش از پیش نقش آفرین باشد.
 
وی با بیان اینکه بسیج در گام اول با ورود هدفمند خود توانست مخاطرات را از انقلاب اسلامی دور سازد و روحیه فداکاری و ایثار را در همه عالم منتشر کند، افزود: بسیج پس از دوران دفاع مقدس در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و … نقش پررنگی داشت و در گام دوم در جهت دستیابی انقلاب اسلامی به اهداف متعالی آن می تواند نقش موثری را ایفا کند.
 
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) با اشاره به اینکه تشکیل تمدن نوین اسلامی مستلزم پیش نیازهایی است، عنوان کرد: برای تحقق تمدن نوین اسلامی ابتدا باید به سمت ایجاد محله اسلامی حرکت کنیم که توجه به خانواده به عنوان کوچکترین نهاد اجتماعی نقش بسزایی در این مهم دارد.
 
وی ادامه داد: بسیج با بهره گیری از ظرفیت مساجد، قرارگاه های تحول را در سطح محلات راه اندازی کرد تا بتواند همه موضوعات محله را بر اساس شاخص های اسلامی تبیین و اجرا کند..
 
امیری با بیان اینکه بیش از 600 قرارگاه تحول محلات در استان هرمزگان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این قرارگاه ها با تشکیل کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف در حال خدمات رسانی به مردم هستند.
 
وی در ادامه به عملکرد بسیج استان در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بسیج در این ایام در سه حوزه ضدعفونی کردن محلات، تولید ماسک و کمک های مومنانه فعالیت داشت و بیش از 80 کارگاه تولید ماسک در استان راه اندازی کرده است که از ابتدای امسال تاکنون 2 میلیون ماسک و بالغ بر 240 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرده است.
 
امیری افزود: بسیج طلاب نیز در امر تغسیل و تدفین متوفیان کرونایی مشارکت داشته است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و بیان کرد: بیش از 600 عنوان برنامه شامل نمایشگاه بزرگ دستاوردهای فعالیت قرارگاه های تحول محلات که هر روز از ساعت 19 به مدت 45 دقیقه از طریق شبکه استانی پخش می شود و به علت شرایط کنونی بازدید حضوری وجود ندارد.
 
جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد(ع)، تقدیر از مدافعان سلامت و همچنین خانواده های شهدای مدافعان سلامت، برپایی جشنواره های فرهنگی هنری، پویش نذر خون پیشکسوتان جهاد و شهادت و اهدا خون، جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری، رزمایش فرهنگی اجتماعی خدمت مومنانه در قالب خدمات معیشی، مشاوره ای، مددکاری، بصیرت افزایی و …، اجرای طرح ازدواج آسان و اهدا جهیزیه به زوج های جوان را بخش دیگری از برنامه های هفته بسیج امسال در هرمزگان ذکر کرد.
 
امیری افزود: اجرای طرح جهادی کلاس مهربانی(توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند)، اهدا 200 تبلت به دانش آموزان خانواده های نیازمند، آغاز پویش سلیمانی ها، شب شعر انقلاب و بسیج، برپایی میزهای خدمت در محلات و رسیدگی و رفع مشکلات مردم، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه هاست.
 
وی اضافه کرد: بیش از 50 هزار بسته معیشتی نیز آماده شده است که در هفته بسیج بین نیازمندان استان هرمزگان توزیع خواهد شد.