×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
اعمال محدودیت های کرونایی جدید از امروز اول آذر ماه در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، در این نشست، دستگاه های اجرایی و نهادهای عضو و همچنین نیروی انتظامی به منظور اجرای کامل مصوبات ستاد ملی و استانی اعلام آمادگی کردند.
طرح مدیریت هوشمند کرونا از فردا شنبه اول آذر به مدت دو هفته در سطح ملی اجرا می شود و بر اساس وضعیت اعلامی شهرها از سوی وزارت بهداشت، این طرح عملیاتی می شود.
محدودیت های طرح جامعه مقابله با کرونا سطح هشدار3قرمز در دو شهر بندرعباس و کیش و در سطح هشدار 2(نارنجی) هفت شهراستان شامل بستک، رودان، پارسیان، قشم، حاجی آباد، جزیره هرمز و خمیر هستند
در شهر‌های با سطح قرمز فقط یک سوم و سطح نارنجی نصف کارکنان در ادارات دولتی اجازه فعالیت دارند در سطح هشدار قرمز و نارنجی، خودرو‌ها با پلاک بومی حق خروج از منطقه خودشان را ندارند و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به این مناطق را ندارند که در صورت رعایت نکردن؛ توسط دوربین‌ها جریمه سنگین خواهند شد.
اگر فردی از شهر نارنجی وارد هر شهری شد ۵۰۰ هزار تومان و از شهر قرمز ۱ میلیون تومان جریمه می شود. تردد درون شهری نیز از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در مناطق قرمز منع خواهد شد. برخی مشاغل شیفت شب (کارکنان بیمارستان‌ها، صدا و سیما و …) مشمول جریمه تردد شبانه نمی‌شوند.ذمسئولان این سازمان‌ها و مشاغل با ارسال فهرست شماره خودرو کارکنان خود به فرمانداری‌ها از جریمه این افراد جلوگیری کنند. محدودیت‌های شبانه شامل تاکسی ها و تاکسی های اینترنتی که نامه مکتوب از پلیس دارند نخواهد شد. تاکسی‌های اینترنتی و وسایل حمل و نقل عمومی طبق مجوز‌هایی که صادر می‌شود می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. هر نوع جلسه رسمی در مناطق قرمز تا سقف ۱۵ نفر و در سطح نارنجی تا سقف ۲۰ نفر و در مناطق با سطح زرد تا سقف ۳۰ نفر مجاز است و باید ۴ متر فاصله بین افراد رعایت شود این قانون برای همه به طور یکسان اجرا می‌شود.

محدودیت های طرح جامعه مقابله با کرونا سطح هشدار1(زرد) در شش شهر استان، ابوموسی، جاسک، سیریک، بشاگرد، میناب و بندرلنگه قابل عمال است.
در شهر‌های با سطح زرد دو سوم کارکنان در ادارات دولتی اجازه فعالیت دارند در این شهزستان ها نیز مدارس، دانشگاه ها و حوزه علمیه غیرحضوری، برگزاری مراسات اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها و غیره ممنوع است.
همچنین باشگاه های ورزشی ، کافه، قهوه خانه، مراکز عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی هاف مراکز جتفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده تعطیل است.
در صورت رعایت نشدن طرح محدودیت‌های جدید کرونایی؛ جرایمِ مسئول اداره و صنوف کاملاً مشخص شده است. تا سه ماه انفصال خدمت و جرائم نقدی برای مدیران دولتی و غیر دولتی پیش بینی شده است.