×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد ۶۷درصدی صدور پروانه بهره‌برداری معدن در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،  خلیل قاسمی ضمن اعلام این مطلب بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ معدن راکد با سرمایه گذاری بیش از ۱۸۲ میلیارد تومان در استان فعال شده است، این معادن برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق جهش تولید و با تصمیم های اتخاذ شده در کارگروه شورای معادن هرمزگان و همچنین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان این تعداد معادن غیرفعال به چرخه فعالیت بازگشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: در تلاش هستیم که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته معادن غیر فعال، فعال شوند که در این زمینه مهلتی برای فعال شدن معادن غیرفعال داده شده در صورتی که فعال نشوند به بهره برداران جدید واگذار می‌شود.

قاسمی همچنین با اشاره به میزان تولید معادن و صدور پروانه‌های بهره برداری معدن در هرمزگان اظهارکرد: در هشت ماهه امسال تعداد ۱۵ پروانه بهره برداری معدن صادر شده که نسبت به مشابه سال گذشته ۶۷ درصد رشد است.

وی ادامه داد: با استخراج بیش از ۹ میلیون ۷۰۰ هزار تولید از این معادن نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش شاهد هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان اظهارکرد: پرونده ۱۵ معدن غیرفعال استان بررسی و طبق ماده ۲۰ قانون معادن، بهره برداران آن‌ها سلب صلاحیت شده و این معادن طبق قوانین ومقررات از طریق مزایده عمومی به متقاضیان واجد الشرایط واگذار خواهند شد.

قاسمی تاکید کرد: مطالعات پهنه فین تا باغات به مساحت شش هزار و ۸۴۴ کیلومتر انجام شده که در این پهنه ۱۶۵ کیلومتر محدوده امید بخش شناسایی و برای اخذ مجوز سرمایه گذاری به وزارت صمت ارسال شده است.