×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت هرمزگان: رسانه ها باید مشکلات اجتماعی را پیگیری و از مسئولین مطالبه کنند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، سرهنگ رضا سبزواری عصر پنجشنبه در اولین نشست تخصصی کارگروه شهید خانگاه از ابراز علاقه رسانه ها به همراهی با پلیس در تامین امنیت اجتماعی تشکر کرد و گفت: رسانه ها با انتشار اخبار امید آفرین نقش مهمی در ارتقای امنیت اجتماعی دارند.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت استان هرمزگان با اشاره به نامگذاری کارگروه به نام شهید حسین خانگاه افزود: شهید خانگاه الگوی عملی و رفتاری برای همکاران بود و اقدامات این شهید بزرگوار در حوزه امنیت برجسته است.

سرهنگ سبزواری اشتراکات ماموریتی نیروی انتظامی و رسانه ها را شرح داد و اظهارداشت: هم رسانه و نیروی انتظامی دغدغه شان برداشتن گره از کار مردم و خدمت به امنیت و آرامش جامعه است لذا رسانه ها نه تنها برای ما بلکه برای آحاد جامعه اهمیت فوق العاده ای دارد. همه ما باید هدفمان آرامش اجتماعی و افزایش دلگرمی مردم باشد.

وی اضافه کرد: مخالف کتمان هستیم اما رسانه ها باید مشکلات اجتماعی را پیگیری و از مسئولین مطالبه کنند و در انعکاس اخبار هنرمندانه و امید آفرین عمل کنند.
سرهنگ وحیدرضا بای در این نشست با اشاره به ضرورت تعامل پلیس با رسانه ها گفت: این کارگروه می تواند در راستای ارتقای امنیت، ارتقای احساس امنیت و گسترش اخبار مثبت در جامعه اثر گذار باشد. باید تلاش گنیم امنیت اجتماعی، روانی و روحی جامعه افزایش یابد.

سرهنگ بای اخباری از رسانه های هرمزگان را تحلیل و بررسی کرد و بر لزوم حرکت در مسیر هم افزایی و تعامل بیشتر تاکید کرد.

در این نشست غلامعباس شمس الدینی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان در خصوص تعامل پلیس و رسانه ها در حوزه آموزش، ضرورت تشکیل اتاق فکر به منظور مدیریت بحران و پاسخگویی عاجل و به موقع در زمان بروز اتفاقات و رویدادها مواردی را مطرح کرد.
رضا زرگر مدیر خبرگزاری مهر هرمزگان، تربیت نیروی کارآمد رسانه ای، بهره گیری از توانمندی شهروند خبرنگاران و سرعت عمل در انتشار اخبار دقیق و به موقع را مورد اشاره قرار داد.

یعقوب دبیری نژاد مدیر مسئول روزنامه دریا تشکیل کارگروه رسانه و پلیس را گامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: رسانه ها بدنبال جذب مخاطب هستند و طبیعتاً در انتشار اخبار ذائقه افکار عمومی را در نظر می گیرند لذا باید آزادی عمل رسانه های رسمی را ارتقا داد و از طرف دیگر پلیس و معاونت اجتماعی ناجا در همراهی بیشتری با رسانه ها در پاسخگویی و انتشار اخبار داشته باشند.

حسین روحی قائم مقام مدیر مسئول مجله تجارت جنوب ضرورت حضور نمایندگانی از پلیس فتا و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان در این کارگروه تاکید کرد. جهانگیر حاجی زاده فعال فضای مجازی بر هم افزایی و تعامل بیشتر با پلیس با هدف افزایش امنیت اجتماعیی تاکید کرد و ساماندهی فضای مجازی را ضروری دانست.

کارگروه تخصصی رسانه و پلیس با هدف تحلیل و بررسی مسایل اجتماعی و تعامل بیشتر رسانه ها با حافظان امنیت آغاز بکار کرده است. این کارگروه به نام شهید حسین خانگاه از شهدای نیروی انتظامی استان هرمزگان مزین است که که در تاریخ ۱۹/‏۰۲/‏۱۳۷۳‬ در درگیری با اشرار در منطقه مارم فین به شهادت رسید.