×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلوگیری از ورود ۱۲۳۲ خودرو به شهرستان رودان در طرح محدودیت کرونایی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مصطفی غلامپور ضمن اعلام این مطلب افزود: مردم رودان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون همراهی خوبی با مسئولین در اجرای پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی داشته اند البته هماهنگی مطلوبی بین دستگاههای مربوطه نیز حاکم است. 
وی افزود: معتقدم اگر همراهی مردم نباشد به موفقیت امور امیدی نیست. لذا میزان رعایت دستورالعملها توسط مردم به ویژه اصناف ستودنی است و جا دارد از همراهی مردم و صاحبان صنوف صمیمانه تشکر نمایم .
فرماندار رودان برگزاری مراسم سرور یا عزا در این شهرستان را به عنوان یکی از عوامل شیوع کرونا معرفی کرد و افزود : متاسفانه در ماههای اخیر این مسئله دغدغه مهمی بود لذا با اقدام به موقع از برگزاری ۴۱مراسم عروسی جلوگیری شد و در این راستا تعداد ۲۸نفر احضار و ۲۲نفر هم بازداشتی داشتیم که طبیعتا شرایط کنترل شده و مردم هم همکاری لازم را دارند .
وی عنوان کرد: بهرحال برای ما سلامت عمومی جامعه بسیار مهم است و با خاطیان به جد برخورد خواهد شد .انتظار مردم هم همین است. با کسانی که کوتاهی می کنند باید برخورد شود .
غلامپور با بیان اینکه بازدیدهای سرزده از ادارات و دستگاههای اجرایی ،بانکها ،اصناف و بازار افزایش یافته است ،یاد آور شد :استفاده از ماسک هم توسط مدیر و کارکنان و هم مراجعان اجباری است و مسئولیت عدم اجرای این مصوبه برعهده مدیران دستگاههاست .واگر در این زمینه کوتاهی صورت گیرد قابل اغماض و چشم پوشی نیست
 . فرماندار رودان با اشاره به آمار خودروهای بازگردانده شده از ورودی رودان اظهارکرد  از ابتدای طرح با انسداد مسیرهای فرعی و ورودی های متعدد به شهر امکان کنترل تردد مهیا شده است . در دو روز اخیر ۱۰۸خودرو بازگردانده شده که از ابتدای این طرح مجموعا از ورود ۱۲۳۲خودرو به شهر رودان جلوگیری شده است . 
وی ادامه داد: ضمن اینکه به ۴۹۰خودرو اجازه ورود داده شده است تردد ۳۴۶۹خودرو در دورن شهرستان بلامانع بوده است . طبعا این خودروها می توانند فقط در محدوده شهرستان تردد می کنند و خروج آنها از محدوده شهرستان موجب اعمال جریمه های ۵۰۰هزار تا یک میلیون تومان می شود . 
غلامپور با اشاره به اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با همکاری پایگاههای بسیج می توانند در تامین سلامت عمومی نقش آفرینی کنند خاطرنشان کرد : دراین راستا بخشداران مسئولیت نظارت روند فعالیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی در اجرای صحیح طرح را برعهده دارند . 
او آمار جان باختگان کرونا در این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد : متاسفانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۶نفر از همشهریان رودانی بر اساس آزمایشات قطعی به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته اند .جان همشهریان و سلامت عمومی بسیار مهم است لذا همه باید برای جلوگیری از این اتفاقات ناگوار دست به دست هم دهیم و در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس تلاش نماییم .