×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز تولید ورق عریض فولاد هرمزگان/ افزایش ۶۷ درصدی درآمد در سال جاری

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، فرزاد ارزانی بیان داشت: فولاد هرمزگان با توجه به اهدافی که برای خود در سال ۹۹ تعریف کرده است، خوشبختانه تا الان موفق شده نه تنها به این اهداف دست پیدا کند بلکه پنج درصد نیز در بخش احیاء مستقیم، افزایش تولید داشته باشد و در واحد فولادسازی و ریخته گری مداوم هم روی برنامه جلو رفته ایم. لذا به لحاظ درآمد و میزان تناژ فروش هم تمام اهدافی که پیش بینی کرده بودیم محقق شده و از ابتدای سال ۹۹ تا کنون حدود ۶۷ درصد افزایش درآمد داشته ایم.

وی در ادامه به میزان فروش صادراتی این شرکت پرداخت و افزود: به لحاظ تناژ در هشت ماهه سال جاری، ۳۵ درصد محصولات فولاد هرمزگان در بازارهای صادراتی فروخته شده است و ۶۵ درصد در بازارهای داخلی و همان‌طور که می دانید طبق بخشنامه ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرده است، فولاد هرمزگان در بورس حاضر است و طبیعتاً ما محصولاتمان را در بورس عرضه می کنیم و اولویت اولمان هم تامین نیازهای داخلی است و خوشبختانه با عرضه گسترده ای که انجام داده ایم؛ خیلی از کارخانه های نورد با توجه به نیازی که به اسلب دارند، اسلب خودشان را از ما تامین می کنند که این اتفاق خوبی است و بعد از تامین نیاز داخل، مازاد آن صادر می شود.

مدیرعامل فولاد هرمزگان به پروژه های توسعه ای شرکت اشاره کرد و گفت: ما در سال آینده یک سری پروژه های توسعه ای تعریف کرده ایم و قرار است این پروژه ها به مرحله اجرایی برسد، تعدای پروژه توسعه ای هم تا پایان سال داریم که به مرور اسناد مناقصه آن منتشر خواهد شد تا بتوانیم با استفاده از این پروژه ها ظرفیت تولید را افزایش دهیم. پیش بینی می شود با انجام این پروژه ها تا پایان سال ۱۵۰ هزار تن افزایش تولید داشته باشیم.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: قطعاً افزایش تولید گام بزرگی است که به افزایش درآمد شرکت کمک خواهد کرد و قرار است با حمایت های فولاد مبارکه ظرفیت تولید فولاد هرمزگان از ۱.۵ میلیون تن به ۲دو میلیون تن در زیر سقف برسد، لذا در سال آینده هم افزایش تولید ادامه پیدا خواهد کرد و یکی از مهمترین پروژه های سال آینده این شرکت، تولید ورق عریض است که انشاء الله با هماهنگی که با گروه فولاد مبارکه انجام خواهیم داد و در نیمه اول سال آینده کارهای اجرایی آن شروع خواهد شد.