×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صادرات ۴۵۰ هزار تن انواع مواد معدنی و ساختمانی از بنادر غرب هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، قاسم عسکری نسب با اشاره به تدابیر متخذ در جهت رفع تمرکز زدایی و فعال نمودن بنادر کوچک  اظهار داشت : احداث ترمینال مواد معدنی به مساحت هفت هکتار و درپی آن کاهش زمان انتظار شناورها سبب شد تا بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ۹ ماه سال جاری با ارسال ۴۴۴ هزار و ۳۳ تن مواد معدنی و مصالح ساختمانی به بنادر کشورهای هدف، رشد قابل توجهی را در این حوزه تجربه و به اهداف ترسیم شده در این حوزه دست یابد.

وی عمده کالاهای صادراتی را سیمان، گچ، سنگ گچ، نمک، سنگ گابرو و مصالح ساختمانی عنوان کرد و گفت: این نوع کالاها عمدتا به صورت فله ویا  بسته بندی شده به کشورهای هدف صادر می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: راهبردهایی نظیر ارائه خدمات ۲۴ ساعته، بهره‌گیری از کارشناسان و نیروهای متخصص و کارآمد، استفاده‌ بهینه از امکانات دریایی وبندری همچنین احداث پنج رمپ بتنی و خاکی؛ زمینه حضور شرکت‌های بین‌المللی فعال در بخش صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی را دربنادر غرب استان تقویت کرده است.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با نظارت بر ۱۰ بندر تجاری و مسافری همچنین تحت پوشش قراردادن نیمی از جزایر کشور به عنوان قطب صادر مواد معدنی و مصالح ساختمانی معرفی و به عنوان کانونی مهم برای تبادلات تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان نقش آفرینی می کند.

برچسب ها :