×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بازدید نوبخت از مناطق سیل زده شرق هرمزگان و کریدور پسکرانه توسعه مکران

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمد باقر نوبخت روز دوشنبه با همراهی علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و همتی استاندار هرمزگان از روستاهای سیل زده سدیج و گابریک در شرق هرمزگان که در سیل دی ماه ۹۸ دچار خسارت شده بود، بازدید کرد.
فریدون همتی استاندارهرمزگان درحاشیه این بازدید گفت: در سیل دی ماه ۹۸ به تعدادی از واحدهای مسکن روستایی شهرستان جاسک در مجاورت دو رودخانه سدیج و گابریک خسارت وارد شد که بر اساس ارزیابی ها، ۲۷۰ واحد نیازمند احداث مجدد، ۳۵۰ واحد نیازمند تعمیرات و ۷۵۰ واحد دچار خسارت معیشتی شدند.
وی افزود: بر اساس این برآورد و با مصوبه هیئت وزیران و پس از ابلاغ معاون اول رییس جمهور، برای هر یک از این گروه ها تسهیلاتی تخصیص پیدا کرد که بخشی از این تسهیلات بلاعوض است.
همتی عنوان کرد: روستاهای کروچ، کنتکی، حاجی آباد، گبد، گرندو، نوروزکار، سدیج، گشمی، بندبست، لیره ایی، گنجک طی سیل بهمن ماه ۹۸ دچار خسارت شدند که بر اساس مصوبه شورای مدیریت بحران و شورای برنامه ریزی و توسعه استان، روستای لیره ایی به مکان دیگری منتقل می شود و کار بازسازی واحدهای خسارت دیده در بقیه روستاها ادامه دارد.
استاندار هرمزگان تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال گذشته تا کنون با استقرار ستاد بازسازی در منطقه، فرآیند ساخت و تعمیر واحدهای خسارت دیده ناشی از سیل را با مشارکت اکیپ های اجرایی و مردم شروع کرده است و تا پایان سال جاری عملیات احداث و تعمیرات واحدهای خسارت دیده شرق جاسک در سیل دی ماه ۹۸، به پایان می رسد.

کلنگ ۳۰۰۰واحد مسکن محرومان در هرمزگان به زمین زده شد

در ادامه این سفر یک روزه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور، فریدون همتی استاندار هرمزگان، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، کلنگ احداث سه هزار واحد مسکن محر‌ومان روستایی هرمزگان در روستای دولت آباد بشاگرد به زمین زده شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به جزئیات این تفاهم نامه گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه کشور، سه هزار واحد مسکن محرومان روستایی در سطح شهرستان های استان هرمزگان با تسهیلات ۵۰۰میلیون ریالی برای هر واحد که ۳۰۰میلیون ریال آن بلاعوض است، احداث می شود.

همتی افزود: در راستای کمک به روستائیان، نقشه ساختمانی، نظارت ساختمان و صدور پروانه ساخت این‌ واحدها رایگان است.

وی عنوان کرد: توزیع شهرستانی تسهیلات با هماهنگی معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بر اساس شاخص های محرومیت، سهم هر شهرستان ابلاغ می شود.

استاندار هرمزگان در خصوص نحوه پرداخت تسهیلات به این واحدها، بیان داشت: تسهیلات توسط بانک های عامل با ضمانت سفته و به صورت زنجیره ای سه نفره پرداخت خواهد شد.

بازدید نوبخت از کریدور پسکرانه توسعه سواحل مکران

در ادامه این سفر یک روزه، نوبخت معاون رییس جمهور با همراهی همتی استاندار هرمزگان، از محورهای مهم ارتباطی پسکرانه توسعه سواحل مکران در بشاگرد بازدید کرد.

استاندار هرمزگان در حاشیه این بازدید ضمن تشریح جزئیات بازدید معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار داشت: کریدور پسکرانه توسعه سواحل مکران در شهرستان بشاگرد شامل ۳۱ پروژه در حال اجرا به طول ۴۲۰کیلومتر است که مجموع این پروژه ها نیازمند اعتباری معادل ۱۰هزار و ۵۷۷میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری است.

وی افزود: راه ارتباطی بیخکهنو – دولت آباد – حاجی آباد سرحدی – شمسون به طول ۱۰۲کیلومتر از جمله پروژه هایی که در کریدور پسکرانه توسعه سواحل مکران، ۲۷کیلومتر آن در حال اجراست و شش روستا با جمعیت یک هزار و ۱۶۶نفر را در بر می گیرد.

همتی عنوان کرد: ۱۶ کیلومتر از مسیر ۱۲۴ کیلومتری دوراهی پاهتک – ملکن – درنگ مدو – آخران در انتهای حوزه استحفاظی هرمزگان و در منطقه پشتکوه گافر دارای راه آسفالته، ۳۲کیلومتر در دست مطالعه و ۷۶کیلومتر از این محور، راه خاکی است که در حال کلنگ زنی و اجراست و ۳۰ روستا در این مسیر قرار دارند.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: محور ارتباطی سردشت سگرکن – آخران در منطقه زیرکوه کافر نیز ۱۰۸کیلومتر طول دارد که به عنوان مسیر ارتباطی ۲۳ روستا مورد استفاده قرار می گیرد و تا کنون ۶۸کیلومتر از این مسیر خاکبرداری و بازگشایی شده و ۴۰کیلومتر در حال بازگشایی و خاکبرداری است.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی پاهتک – وائن – درگوئن به محور میناب بشاگرد به ۴۳کیلومتر در حال اجرا و بهسازی است، گفت: ۱۱کیلومتر راه فرعی این مسیر آسفالته، ۱۹ کیلومتر آن در حال اجرا، هشت کیلومتر راه روستایی این محور بهسازی و پنج کیلومتر آن احداث شده است؛ با تکمیل این راه ارتباطی، ۹ روستا از مزایای آن بهره مند می شوند.

همتی عنوان کرد: راه ارتباطی سردشت – قلعه گنج مسیر ارتباطی دو استان هرمزگان و کرمان نیز ۱۳۵کیلومتر طول دارد که ۶۰کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی استان هرمزگان قرار دارد و نیازمند بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز است.

برچسب ها :