×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
ساحل اسکله لاوان همزمان با دهه فجر توسط کارکنان پالایشگاه نفت لاوان پاکسازی شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محمد مهدی زهره وند افزود: در این مراسم که با استقبال گرم ساکنان دهکده لاوان اعم از اهل تشیع و تسنن روبرو شد ، مساحتی در حدود ۳۰۰۰ متر مربع از ساحل ماسه ای و صخره ای جزیره از انواع پسماندهای پلاستیکی و سایر زباله های رها شده در محیط پاکسازی گردید تا در چهل و دومین بهار خجسته انقلاب ، هدیه ای ارزنده با دستان توانای مردم انقلابی جزیره به طبیعت زیبا و بکر لاوان اعطا گردد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات شرکت پالایش نفت لاوان در حوزه مسئولیت اجتماعی در لاوان به عنوان سومین جزیره بزرگ خلیج فارس،، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران و ذینفعان شرکت، توجه به مردم، دولت و محیط زیست را نیز شامل می گردد که با توجه به تعریف ارائه شده از مفهوم مسئولیت اجتماعی، میزان اختیارات و اعتبارات تخصیصی و همچنین نیاز زیست بوم منطقه، خدمات قابل توجهی در هر دو بخش تکلیفی و انسان‌دوستانه به عمران و آبادی جزیره لاوان و مردم محلی ارائه گردیده که ضرورت توجه به مسائل محیط زیستی ، دامنه خدمات این شرکت را در سطح جزیره گسترده‌تر ساخته است.

زهره وند خاطر اضافه کرد: جزیره لاوان بعد از قشم و کیش،  بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس محسوب می شود. این جزیره زیبا زیستگاه انواع پرندگان مانند عقاب، پرستو، چکاوک، قمری، بلبل، هدهد و بسیاری گونه های مهاجر دیگر است و جانواران متعددی مانند انواع لاک پشت های دریایی، انواع خزندگان و جبیرهای وحشی نیز در این جزیره به وفور دیده می شود.

مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت لاوان افزود: هر ساله از اواسط اسفندماه تا اوایل مردادماه،زمان تخم‌گذاری لاک‌پشت‌‌ها در جزایر لاوان و شیدور می باشد که پاکسازی ساحل در مناسبت های مختلف در طول سال، به زادآوری این گونه های در معرض انقراض کمک شایانی می نماید.

وی تصریح کرد: پاکسازی سواحل علاوه بر تاثیرات مثبت محیط زیستی و ارتقای سطح فرهنگ جامعه محلی، به خلق تصاویری بکر و زیبا از مناظر طبیعی و صخره‌های مرجانی جزیره لاوان نیز کمک می نماید که این جاذبه های طبیعی توجه هر بیننده ای را به خود جلب می سازد.

برچسب ها :