×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ظرفیت ملوانی و تعاونی‌های مرزنشینان برای واردات کالاهای اساسی

به گزارش تجارت جنوب انلاین ، به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست استانداران سراسر کشور که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت کالاهای ملوانی و تعاونی‌های مرزنشینان برای واردات کالاهای اساسی به عنوان ماموریت مهم دولت در سال جدید در دستور کار قرار دارد، اظهارداشت: بخشی از اقلام ضروری مورد نیاز استان و کشور از این طریق وارد می‌شود که ظرفیت خوبی برای دور زدن تحریم‌ها و اشتغال ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در راستای کنترل قیمت، فراوانی کالاهای اساسی در بازار به صورت روزانه و هفتگی مورد پایش قرار می‌گیرد، ابرازداشت: علاوه بر نظارت شبانه‌روزی بر قیمت کالاها، اصلاح شبکه توزیع و نظارت‌های هوشمند سامانه ای باعث شده قیمت کالاها به‌ویژه مرغ، روغن و برنج مدیریت شود و در حال حاضر تعادل نسبی بر بازار استان حاکم است.

همتی با بیان اینکه در شرایط کرونا، با اصلاح شبکه توزیع، نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا با کمک مساجد و پایگاه های بسیج به صورت محله ای برپاشد، گفت: این اقدام با استقبال خوب شهروندان مناطق مختلف روبرو شد و تلاش داریم از این ظرفیت در مقاطع بعدی نیز استفاده کنیم.

ورود نخبگان به صحنه انتخابات موجب تقویت اقتدار ملی می‌شود

استاندار هرمزگان گفت: باتوجه به کارکرد و نقش شوراهای اسلامی در توسعه همه‌جانبه مناطق و بهره مندی از همه ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی هر منطقه، ورود افراد متخصص و نخبگان به صحنه انتخابات می‌تواند باعث رشد و تقویت اقتدار ملی شود.

همتی با اشاره به مشارکت مطلوب مردم هرمزگان در دوره های مختلف انتخابات، افزود: با توجه به درک عمیق و درست مردم استان از شرایط کشور، همواره این استان جزء استان‌های شاخص و با مشارکت بالا بوده است.

وی بیان داشت: در مهلت قانونی نام نویسی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر، هرمزگان از میان ۳۱ استان حائز رتبه سوم شد که این امر نشانه بلوغ فکری مردم این منطقه و مشارکت آنان برای ورود به مراکز تصمیم گیری مدیریت شهری و روستایی است که حضور نخبگان هر منطقه در راس شوراها می تواند راه پیش روی توسعه روستایی و شهری در هرمزگان را هموارتر کند.

برچسب ها :