×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
توجه به فرهنگ وهنر موجب توسعه پایدار جامعه می شود

به گزارش تجارت جنوب انلاین، ادریس قریشی بخشدار هرمز در نشست صمیمی با جمعی از هنرمندان،ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اساس توسعه پایدار و توازن در هر جامعه ای را توجه به فرهنگ و هنر دانست و پیشرفت در سایر ابعاد اجتماعی را مرهون رشد فرهنگی-هنری هر منطقه عنوان کرد.

قریشی اظهار داشت: هنر از جمله مفاهیم بلندی است که به دلیل وجود جریان پویا، سیال و مستمری که در ذات آن است نقش سازنده و مؤثری در تبلور اندیشه دارد.

بخشدار هرمز گفت: عرصه هنر و بهره گیری از جلوه های مختلف آن زمینه خوبی برای گسترش فضایل اخلاقی در جامعه میان نسل جوان است که باید از توان و ظرفیت هنرمندان متعهد برای تحقق اهداف مورد نظر به نحو مطلوب استفاده کرد.

بخشدار هرمز بااشاره به برگزاری جشنواره های فصلی در زمینه های هنر تجسمی و نمایشی گفت: برگزاری اینگونه جشنواره ها زمینه ساز توسعه گردشگری هنری می شود که هنرمندان میتوانند موجبات توسعه این صنعت در این جزیره باشند.

قریشی با تاکید براینکه استقبال اینگونه جشنواره‌ها از سوی مردم نشان‌دهنده سلامت روحی در جامعه است، ابراز داشت: اجرای هر فعالیت فرهنگی در هر زمانی برای ایجاد شوق و شعف حرکت می‌کند که این نشان‌دهنده سلامت روحی جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها علاوه بر ایجاد فرصت‌های فرهنگی موجب جریان اقتصادی و محیط کاری را نیز به همراه دارد همچنین باعث کارآفرینی می‌شود.

بخشدار هرمز بیان داشت: هنر نقش موثری در پیشرفت اقتصادی ومعیشتی مردم هرمنطقه می باشد.
بخشدار هرمز بابیان اینکه هرمز از طبیعت بکری بهره میبرد، بیان داشت: هنرمندان این جزیره میتواند در جهت توسعه گردشگری هنری قدم بردارند.

قریشی با اشاره به اینکه هنر نمایش موجب نشاط و امید می شود، گفت: هنر نمایش باید به جامعه نشاط وامید تزریق کند و با کمک و همدلی یک نقشه راه برای توسعه گردشگری هنری ترسیم کنیم.

برچسب ها :