×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آتش‌سوزی ۵۱ میلیارد ریال به کشاورزان سیاهو بندرعباس خسارت وارد کرد

به گزارش تجارت جنوب انلاین، مهرداد حسن زاده ضمن بیان اینکه بررسی های کارشناسی در خصوص وسعت و مبلغ ریالی خسارت وارد شده در روز جاری انجام شد، اظهار داشت:بر اثر آتش‌سوزی روز ۲۳ فروردین پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و آتش‌سوزی روز ۲۴ فروردین، ۴۶ میلیارد ریال خسارت به نخلستان‌ها، باغ های انبه و نارنگی دهستان سیاهو وارد شد.

وی با تاکید بر اینکه علت وقوع آتش سوزی روز گذشته هنوز مشخص نشده است، ادامه داد: حریق روز سه شنبه ۱۸ هکتار را در بر گرفت که شامل ۲.۵ هکتار باغ انبه، یک هکتار باغ نارنگی و بقیه آن نخلستان بود که خسارت‌های وارده به کشاورزان را باید جبران و آنان را برای بیمه کردن باغ‌هایشان ترغیب کرد.

وی اضافه کرد: یک دستگاه خودرو آتش نشانی با توجه به فراوانی وقوع حادثه آتش‌سوزی در دهستان سیاهو به صورت موقت مستقر شده تا پس از دریافت یک دستگاه خودرو آتش نشانی تقاضا شده از وزارت کشور در این دهستان مستقر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: این استان دارای یک هزار و ۲۲۶ روستای دارای دهیاری است که برای آنها تنها ۷۸ دستگاه خودرو آتش نشانی جهت اطفاء حریق وجود دارد و از این نظر به شدت با کمبود روبرو است.

حسن زاده افزود: حداقل ۹۵ دستگاه خودرو آتش نشانی دیگر برای استقرار در روستاهای قرار گرفته در جوار و نزدیکی جاده‌های اصلی این استان نیاز است تا در صورت وقوع حادثه آتش سوزی بتوانند به سرعت وارد عمل شوند.

وی گفت: البته سایر استان‌ها نیز از این نظر با کمبود روبرو هستند اما هرمزگان به واسطه موقعیت راهبردی اقتصادی و همچنین شرایط آب و هوایی خاص خود به توجه بیشتر مسئولان کشوری در این زمینه نیاز دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اشاره کرد: از شرکت‌ها و صنایع مستقر در هرمزگان هم انتظار می‌رود وارد این عرصه شده و برای جبران کمبود خودروهای آتش نشان اقدام کنند، البته نامه ای با امضای استاندار هرمزگان برای مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ارسال شده تا از بابت مسئولیت اجتماعی به این مساله ورود کند که در آتش سوزی روز گذشته نیز از خودروهای این شرکت استفاده شد.

به گزارش تجارت جنوب انلاین، از یک میلیون و ۷۷۶هزارو ۴۱۵ نفر جمعیت هرمزگان هم اکنون ۴۵درصد آنها در روستاها ساکن هستند به عبارت روشن‌تر این استان در مجموع دارای ۷۹۸ هزار و ۸۸۴ نفر جمعیت روستانشین است.

برچسب ها :