×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره برداری از١١پروژه آبرسانی روستایی در شهرستان بندر لنگه

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،دکتر فریدون همتی در آیین بهره برداری از پروژه‌های آبرسانی به روستاها در شهرستان بندرلنگه، عنوان کرد: هرمزگان از استان های فرا خشک محسوب می‌شود و بیش از دو دهه خشکسالی، شرایط آبرسانی در این استان را سخت کرده است.

وی ادامه داد: در این شرایط چاره‌ای به جز شیرین سازی آب دریا نداریم و تا جایی که امکان دارد از این طریق، آبرسانی پایدار و مطلوب در هرمزگان صورت می‌گیرد.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید قدر هر قطره از این آب را بدانیم، افزود: مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر دادن آن از موارد بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

همتی با بیان اینکه در تخصیص اعتبارات همواره تلاش داشته‌ایم که بودجه مناسبی به آب و فاضلاب برای رفع مشکلات این حوزه اختصاص یابد، تصریح کرد: طی چهار سال اخیر اقدامات کم نظیر و بسیار مهمی در راستای تامین آب پایدار در هرمزگان با سرمایه‌گذاری‌های بزرگ توسط دولت صورت گرفته و در حال حاضر معادل نیمی از مصرف آب در هرمزگان از طریق شیرین سازی آب دریا با احداث آب شیرین کن ها تامین می‌شود.

وی با قدردانی از مدیرعامل آب و فاضلاب استان ، مدیر آبفا شهرستان و دهیاران گفت: با توجه به کاهش بارندگی و کمبود منابع آب زیرزمینی، تامین آب شرب در هرمزگان با تکیه بر پروژه‌های بزرگ شیرین سازی آب دریا در حال انجام است و در این راستا آب‌شیرین کن های بسیار خوبی در هرمزگان راه اندازی شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با لطف و عنایت خداوند متعال و با همت و تلاش همه مردم، دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، اما کارهای عمرانی و همه امور با قدرت در حال انجام است و پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان بندرلنگه نیز در دست اقدام بوده و بخش زیادی از کریدور بزرگراهی ساحلی در غرب استان هرمزگان تکمیل شده است.

همتی با قدردانی از مشارکت و کمک بسیار خوب خیرین به اجرای طرح‌ها به ویژه در غرب استان هرمزگان، اظهار داشت: مرکز جامع سلامت روستای سایه خوش در شهرستان بندرلنگه که توسط خیرین احداث شده است، به بهره‌برداری رسید که یکی از بهترین مراکز سلامت با امکانات خوب محسوب می‌شود و با استقرار پزشک به چندین روستا خدمات رسانی می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۱ پروژه آبرسانی به ۱۸ روستا با جمعیت ۴۸۰۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان با مرکزیت روستای کوهین در شهرستان بندرلنگه به نمایندگی از دیگر پروژه‌ها در این حوزه به بهره‌برداری رسید که اقدام مهمی در شرایط خشکسالی در راستای آبرسانی به روستاها است.

استاندار هرمزگان بیان داشت: از چندین پروژه سرمایه گذاری در شهرستان بندرلنگه نیز بازدید کردیم که از جمله آنها بازارچه ملوانی است و با فعال سازی آن اشتغال خوبی برای مردم در این منطقه ایجاد می‌شود و رونق تجارت کالا را در پی خواهد داشت.

استاندار هرمزگان علاوه بر بازدید از نوار ساحلی شهر بندرلنگه ، با جمعی از مردم متقاضی دیدار با رعایت پروتکلهای بهداشتی نیز دیدار و گفتگو کرد.

برچسب ها :