×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساده انگاری ویروس کرونا آثار مخربی دارد

به گزارش تجارت جنوب انلاین؛ دکتر علی رئوفی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای غرب استان به میزبانی پارسیان با حضور مدیر کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری و فرمانداران بندرلنگه و بستک، با اشاره اهمیت استفاده از ماسک، عنوان کرد: در شرایط فعلی که شرایط واکسن همگانی مهیا نیست استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی نقش به سزایی در کاهش آمار مبتلایان به کرونا دارد.

وی افزود: ساده انگاری ویروس کرونا آثار مخربی دارد و ضروری است مردم در همه رنگ بندی ها اعم از قرمز، نارنجی، زرد و آبی خطر ویروس کرونا را جدی بگیرند.

جانشین رئیس ستاد کرونای استان هرمزگان خاطرنشان کرد: تداوم محدودیت های کرونایی لطمات سنگین بر اقتصاد کشور و مردم وارد می کنند و ضروری است با احساس مسئولیت همگانی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی زمینه کاهش محدودیت ها در جامعه مهیا شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، اظهار داشت: افزایش آمار فوتی های ناشی از کرونا و عزادار شدن بسیاری از خانواده مسئولیت ها را برای مهار این بیماری بیش از پیش سنگین کرده است.

رئوفی گفت: بی تفاوتی نسبت گسترش ویروس کرونا آثار مخربی دارد و از ابتدای شیوع این ویروس کشور و استان هرمزگان نیروهای انسانی متخصص و نخبه بسیاری را از دست داده است.

وی افزود: افزایش آمار مبتلایان به کرونا فشار سنگینی بر کارکنان بخش درمان وارد کرده است و ضروری است با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و کاهش آمار مبتلایان باری از روی دوش آنها برداشته شود.افرادمبتلا بایدقرنطینه شوند درغیراین صورت یک فردکرونایی درجامعه ممکن است صدهانفرراآلوده کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: کسانی که به صورت روز مزد فعالیت می کنند و حقوق ثابتی ندارند به همراه بازاریان وصاحبان کسب وکاربه شدت از محدودیت متضرر می شوند.

رئیس جانشین رئیس ستاد کرونای استان، تصریح کرد: با زحمات فرمانداران غرب استان و اعضای ستاد کرونای این شهرستان ها به ویژه کادر خدوم درمان آمار مبتلایان در غرب واستان رو به کاهش است.

رئوفی تصریح کرد: آموزش و آگاهی بخشی در جامعه برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت جدی پیگیری و دنبال شودوهرکجاخوشه جدیدی پیداشدسریعا قرنطینه شود تاازگسترش وشیوع کروناپیشگیری گردد.

وی در همین خصوص، افزود: برای آموزش مردم از تمام ظرفیت ها بخصوص صداوسیما، شبکه های اجتماعی واصحاب رسانه، علما،بزرگان ، نخبگان و معلمین بهره گرفته شود.

برچسب ها :