×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
پیک بار شبکه توزیع برق استان از دوهزار مگاوات عبور کرد

به گزارش تجارت جنوب انلاین،مهرداد حاجی زاده افزود: اوج مصرف برق امسال در ساعت ۱۵ روز ۲۶ اردیبهشت ماه به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته است. این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۶۲ مگاوات بود. وی اضافه کرد: پیک مصرف برق در سالهای گذشته در تابستان اتفاق می افتاد که امسال با فرارسیدن گرمای زودرس، اوج مصرف در فصل بهار ثبت شد.

حاجی زاده اظهار داشت: عمده بار شبکه توزیع برق در این فصل مربوط به مشترکین خانگی و استفاده از لوازم سرمایشی است. با ادامه روند افزایش مصرف برق در استان،در ماههای تابستان قطعا با مشکل تامین برق مواجه خواهیم شد که برای جلوگیری از این مشکل، مشترکان در ساعات بعد از ظهر که مصرف برق به اوج خود می رسد لوازم پرمصرف غیرضرور را خاموش نمایند.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز خاموشی های ناخواسته نیاز است تمام مشترکین همکاری لازم را در مدیریت مصرف برق داشته باشند تا تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

حاجی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتي و مالكان صنايع طي ماه هاي خرداد تا شهريور، در ساعت هاي بعد از ظهر مصارف خود را به حداقل رسانده يا به طور كامل مصرف انرژي خود را به خارج از اين بازه زماني منتقل كنند. همچنين كشاورزان نيز از آبياري با پمپاژ طي ساعت های ۱۲ تا ۱۷ اجتناب كرده و موتور های پمپاژ آب را غیر از این ساعات روشن کنند

برچسب ها :