×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رسانه ها تغییر سبک زندگی در شرایط کرونایی را آموزش دهند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین امروز دوشنبه نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان به ریاست دکتر علی رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان برگزار شد.

رئوفی در این نشست، با اشاره به نقش برجسته و ارزنده روابط عمومی در زمینه اطلاع رسانی خدمات و اقدامات دستگاه های اجرایی، گفت: امروزه مدیران موفق برای اینکه بتوانند ارتباطات برون سازمانی خود را در سطج خرد وکلان با جامعه هدف حفظ کنند، به دنبال افرادی هستند که بتوانند در تعیین خط مشی سازمان به آن ها کمک کنند، لذا همواره مدیران سازمان های موفق به طور غالب روابط عمومی های موفق و شفاف دارند.

وی با اشاره به تفاوت ماهوی مدیران روابط عمومی با مدیران تبلیغات‌، افزود: روابط عمومی ها برای دستیابی به اهداف برنامه ریزی دراز مدت دارند و هدف از کار تبلیغاتی برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف در مدت زمان اندک است.

رئوفی گفت: ارتباط دو سویه با رسانه ها، نشان دهنده عملکرد مثبت روابط عمومی است و مدیر روابط عمومی موفق فردی است که از یک سو مشاور مدیر سازمان و از سویی دیگر امین کارکنان باشد.

رییس شورای اطلاع رسانی استان، نقش روابط عمومی ها و رسانه ها را در جریان شیوع کرونا در کشور و استان بسیار مهم ارزیابی و عنوان کرد: مدافعان سلامت زمانی می توانند موفق تر عمل کنند که مردم و رسانه ها در کنار آن ها باشند و با توجه به شیوع کرونا، باید با استفاده از ابزار رسانه ای، تغییر سبک زندگی و تبلیغ عادات جدید را به مردم آموزش داد.

وی ادامه داد: البته رسانه ها از ابتدای پیدایش این بیماری تا کنون در کنار مدافعان سلامت بودند و قدردان خدمات یکایک اهالی رسانه و روابط عمومی ها هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، ضمن قدردانی از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی، اذعان داشت: از عملکرد کلی روابط عمومی ها رضایت داریم اما معتقدیم فعالیت بیشتری به ویژه در حوزه تخصصی دستگاه ها باید انجام شود.

رئوفی به نقش روابط عمومی ها در زمینه امیدآفرینی، به عنوان یکی از مؤلفه های ضروری مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: نقش روابط عمومی ها با توجه به تحریم های ظالمانه دشمن، تورم افسار گسیخته و شیوع کرونا که کسب وکارها را مختل کرده و از سویی دیگر تبلیغات مخالفان در شبکه های معاند برای گسترش بذر نا امیدی در میان آحاد جامعه، بسیار حائز اهمیت است و خدمات انجام شده توسط دولت و نظام را باید برای مردم تشریح کرد.

وی ضمن انتقاد تلویحی از برخی از مدیران دستگاه های اجرایی، افزود: برخی از مدیران حتی حاضر نیستند از عملکرد خودشان هم دفاع کنند که این ضعف در اطلاع رسانی نه تنها عملکرد سازمان را تحت الشعاع قرار می دهد، بلکه باعث می شود به دلیل عدم کار تبلیغی مناسب، دشمن از خلأ به‌وجود آمده نهایت بهره برداری را داشته باشد.

رئوفی اضافه کرد: در شرایط حساس کنونی، مدیران دستگاه ها باید امکانات لازم را در اختیار روابط عمومی ها بگذارند که بتوانند اقدامات انجام شده را بیان کنند و از عملکرد مجموعه نظام و دولت دفاع کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش اتاق فکر دشمن برای القای ناکارآمدی نظام اسلامی و حضور کم رنگ مردم در انتخابات، گفت: دشمن تصور می کند مردم پا صندوق های رأی نمی آیند؛ گویا فراموش کرده اند که در زمان جنگ، مردم در شهرهایی که زیر رگبار موشک و خمپاره بودند باز هم پای صندوق های رأی می آمدند و جالب تر اینکه می دانستند امکان حمله دشمن وجود دارد، اما هر هفته نماز جمعه برگزار می شد.

وی عنوان کرد: مردم ما برای عقاید خود انقلاب کردند نه برای نان؛ لذا باید ضمن درک شرایط دچار کنونی کشور، تلاش کرد از هر ابزاری برای امیدآفرینی در جامعه بهره برد و امیدواریم کشور به مانند دیگر مقاطع سختی که پشت سر گذاشته، به فضل خداوند از این گذرگاه نیز با موفقیت عبور خواهد کرد.

فاطمه رکن الدینی سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان نیز در این نشست، ضمن قدردانی از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی و ضمن عذرخواهی به‌دلیل تأخیر در برگزاری آیین تجلیل از روابط عمومی ها، گفت: قصد داشتیم با توجه به تأکید استاندار هرمزگان، همایشی را در خور شأن همکاران به منظور تجلیل از روابط عمومی ها برگزار کنیم اما به‌دلیل شرایط کرونا، امکان برگزاری چنین نشستی فراهم نشد و به دلیل همین محدودیت ها، فقط از روابط عمومی دستگاه هایی که بیشترین فعالیت عمرانی را داشتند دعوت به‌عمل آمد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز، گفت: هر بار که فرایند برگزاری انتخابات را طی کردیم، متاسفانه شرایط رنگ بندی کرونایی استان تغییر کرد و امکان تجمع 150نفری روابط عمومی ها وجود نداشت.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان اضافه کرد: از سویی دیگر به دلیل درخواست روابط عمومی‌های بخش خصوصی و بنگاه‌های بزرگ برای حضور و مشارکت در انتخابات هیئت رییسه، به موازات رایزنی با وزارت کشور برای اصلاح اساسنامه و شرایط پذیرش اعضاء، پبیشنهاد تأسیس نمایندگی انجمن روابط عمومی ایران را بررسی کردیم که خوشبختانه هر دو نتیجه بخش بود و همزمان با شروع فعالیت انجمن روابط عمومی های هرمزگان، وزارت کشور با حضور مدیران روابط عمومی بنگاه های بزرگ بخش خصوصی در انتخابات هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان نیز موافقت کرد.

رکن الدینی گفت: بر اساس برنامه پیش بینی شده، انتخابات هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، خردادماه و به‌صورت الکترونیکی برگزار می شود.

در این نشست همچنین با پایان مأموریت دوساله هیئت رییسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان، با اهداء لوح سپاسی از سوی دکتر همتی استاندار هرمزگان، از خدمات علی اصغر خلیلی مدیر روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان، شهبازی مدیر روابط عمومی اداره کل فنی وحرفه استان، سارا میرزایی مدیر سابق روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی، مریم ذوالفقارپور مدیر سابق روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، احترامی مدیر روابط عمومی بانک ملی، طیبی مدیر روابط عمومی اداره کل پست هرمزگان و درویشی مدیر روابط عمومی بانک کارآفرینی امید قدردانی شد

برچسب ها :