×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
استاندار هرمزگان: قطعی برق به واحدهای تولیدی هرمزگان خسارت وارد می‌کند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین دکتر فریدون همتی امروز یکشنبه در نشست با مدیران حوزه برق استان با موضوع مدیریت مصرف برق در هرمزگان افزود: برای مدیریت مصرف برق از طریق تغییر ساعت کار بازارهای هرمزگان تصمیماتی همچون تعطیلی از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و اجازه فعالیت به آن‌ها در ساعت شب گرفته شده است که جزییات آن بزودی اعلام می‌شود.

استاندار افزود؛ نیاز مصرف برق در هرمزگان در مجموع نزدیک به سه هزار و ۳۰۰ مگاوات در زمان اوج مصرف است که در صورت صرفه جویی نکردن قطعی‌های برق ادامه دارد.
وی بیان داشت: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات از این نیاز مصرف مربوط به بخش خانگی است و در صورتی که این میزان به هزار و ۹۰۰ مگاوات کاهش یابد با قطعی برق مواجه نمی‌شویم.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: ظرفیت اسمی تولید برق نیروگاه‌های استان نیز سه هزار و ۹۱۷ مگاوات است که به علت شرایط آب و هوایی سه هزار و 260 مگاوات در فصل تابستان برق تولید می‌شود.
دکتر همتی گفت: سعی داریم تولید برق در هرمزگان را در سقف موجود نگه داریم و با توجه به ثابت بودن تولید، در صورت رعایت نشدن میزان مصرف مجبور به اعمال خاموشی خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش دما و همچنین عمر بالای نیروگاه‌های تولید برق در هرمزگان، این نیروگاه‌ها توانایی تولید قدرت اسمی خود را ندارند، اظهار داشت: به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای در سال‌های قبل امکان نوسازی، بهسازی و ترمیم شبکه برق استان وجود نداشت و به همین علت در صورت اعمال فشار، احتمال خسارت به تجهیزات وجود دارد.
استاندار هرمزگان از مردم خواست کولرها و لامپ‌های اضافی را خاموش کنند و در مصرف برق بویژه در ساعت‌های ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۲ صرفه جویی کنند.
همتی گفت: برای کاهش مصرف برق در زمان پیک، نیز تصمیماتی همچون تعطیلی بازارها از ساعت ۱۳ تا ۱۸ و اجازه فعالیت به آن‌ها در ساعات شب گرفته شده است که جزییات آن بزودی اعلام می‌شود.

رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان نیز در این نشست بیان کرد: سبد تولیدی برق نیروگاه‌ها در استان هرمزگان در مجموع با ظرفیت نامی سه هزار و 917 مگاوات شامل نیروگاه‌های حرارتی بندرعباس با ظرفیت هزار و ۳۳۰ مگاوات، سیکل ترکیبی خلیج فارس با ظرفیت ۹۹۰مگاوات، سیکل ترکیبی ایسین با ظرفیت ۶۴۸ مگاوات، سیکل ترکیبی قشم با ظرفیت ۳۴۰ مگاوات، سیکل ترکیبی هرمز با ظرفیت ۱۶۲ مگاوات، گازی پاسارگاد قشم با ظرفیت ۷۰ مگاوات، نیروگاه کلاس اف هنگام با ظرفیت 307 مگاوات و نیروگاه آب و برق مپنای قشم با ظرفیت ۵۰ مگاوات می‌باشد.
هاجر عبدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان هم گفت: این شرکت درحال حاضر ۷۱۵ هزار مشترک دارد که از این میزان۵۷۳ هزار مشترک معادل ۸۲ درصد را مشترکان خانگی شامل می‌شود.

برچسب ها :