×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تکاپو برای آبادانی بندرعباس

یکی از این طرح ها، قطعه اول بزرگراه شرقی ساحلی بندرعباس به سمت بندر تیاب به طول افزون بر 80 کیلومتر بود که مرحله نخست آن به طول 28 کیلومتر توسط شهرداری بندرعباس در حال احداث است.
کامیون ها ، آب پاش ها و گریدرها و لودرها، منظم و موزون در حال کار و رفت و آمد بودند تا وعده مسوولان برای بهره برداری این مسیر تا پایان سال را محقق ساخته و خودروها بر روی آن برانند و پیاده ها در حاشیه های آن ،پیاده روی کنند.
در گفت و گو با معاون عمرانی استاندار که در این برنامه خبرنگاران را همراهی می کرد از تاثیر و علت اجرای بزرگراه ساحلی بندرعباس به بندرتیاب که در 6ماه گذشته 2میلیون و 250هزار متر مکعب خاک ریزی برای آن انجام شده ،سوال شد.
رضا مدرس پیش از پیاده شدن از اتوبوس برای خبرنگاران توضیح داد: محل احداث این جاده ساحلی تا آخرین مد دریا، حدود 500متر فاصله دارد تا ضمن رعایت الزامات زیست محیطی، اکولوژی حساس منطقه لطمه ای نبیند.
شاید 700 یا یک کیلومتر از محل توقف اتوبوس به سمت شرق بر روی مسیر کوبیده شده گام برداشتیم؛ معاون استاندار از اشتیاق شخصی خودش برای اتمام هر چه سریع تر این طرح گفت و ادامه داد: حاضرم تا پایان مسیر را پیاده بروم ،البته وی مشخص نکرد منظورش مسیر80 کیلومتری پایان طرح است یا 28کیلومتر قطعه اول را در نظر دارد.
به گفته مدرس، این مسیر به طول 80کیلومتر و عرض 110متر، در آینده بار ترافیکی ورودی و خروجی شرق بندرعباس را از بزرگراه کنونی بندرعباس – رودان کاهش خواهد داد.
معاون عمرانی شهرداری بندرعباس نیز در این باره اظهار داشت: سه پیمانکار هم زمان مشغول فعالیت هستند تا قطعه اول بزرگراه بندرعباس بندرتیاب را به سرانجام برسانند.
طبق گفته های عبدالرضا بهادر، افزون بر یک هزار و 500 میلیارد ریال قرارداد برای انجام این مرحله با پیمانکاران منعقد شده و قطعه های بعدی بزرگراه توسط اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در دست مطالعه است.
اتوبوس خبرنگاران از مسیر زیرسازی شده و پل احداث شده بر روی زهکش مزارع پرورش میگوی شیلات مجاور طرح می گذشت و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان درباره زمین استحصال شده برای توسعه آینده بندرعباس در این طرح توضیح می داد.
از دور برگردان روبروی دانشگاه هرمزگان به سمت شهر بندرعباس باز می گردیم، اولین توقفگاه بین مسیر، میدان میوه و تره درحال احداث بندرعباس است که بنابر وعده معاون عمرانی شهرداری بندرعباس، از این طرح هم تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.
بهادر به این ترتیب پیش خبر بهره برداری از بزرگترین میدان میوه و تره بار جنوب کشور در بندرعباس با مساحت 25 هکتار و 92 غرفه عرضه میوه و 12 غرفه فروش سبزی را هم اعلام کرد.
به گفته معاون شهردار برای این طرح که از چهار سال قبل آغاز شده، تاکنون یک هزار میلیارد ریال هزینه شده و میدان میوه و تره بار کنونی بندرعباس که در ورودی شهر قرار دارد و علاوه بر ترافیک، منظره ای ناخوشایند برای مسافران ایجاد کرده، به تملک شهرداری بندرعباس در خواهد آمد و تبدیل به مکانی گردشگری یا رستوران شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز با تایید گفته های معاون شهردار، تکمیل میدان میوه و تره بار که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست را یکی از اولویت های ساماندهی صنوف مزاحم در سطح شهر بندرعباس اعلام کرد.
ساماندهی صنوف آلاینده، احداث شهرک نمایشگاه ها و ساماندهی بنکداران، طرح های دیگری بود که مدرس آنها را از اولویت های معاونت عمرانی استانداری هرمزگان دانست.
طرح اصلاح مسیر ورودی و خروجی شمالی شهر بندرعباس سومین مقصد بازدید خبرنگاران بود.
این مسیر اصلاحی که پس از تکمیل، هشت کیلومتر طول خواهد داشت، علاوه بر جداسازی محل عبور خودروهای سنگین به سمت پایانه بار بندرعباس، مسیر خودروها را 2 کیلومتر نزدیک تر خواهد کرد.
البته برای مدرس حذف نقاط حادثه خیز اهمیت بیشتری از کوتاهی مسیر دارد و می گوید: این طرح دارای 2 دهانه پل خواهد شد و در 2 قطعه سه و نیم کیلومتری در حال اجراست و برای آن، 530 میلیارد ریال تا پایان سال جاری هزینه می شود.
به نظر می رسد همه این طرح ها دهه فجر امسال یا اندکی پس از آن، در فهرست بهره برداری قرار خواهند گرفت و مردم از آنها استفاده خواهند کرد.
بزرگراه ساحلی علاوه بر نقش ترافیکی، تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری هرمزگان خواهد شد و میدان میوه و تره بار جدید، شلوغی و ازدحام کنونی در ورودی شرقی بندرعباس را کاهش خواهد داد.
اصلاح ورودی و خروجی شمالی بندرعباس به سمت حاجی آباد و سیرجان موجب رفع نقاط حادثه خیز و ایمنی بیشتر رانندگی در این مسیر خواهد شد و مجموعه این طرح ها نویدبخش پویایی و گره گشایی از برخی مشکلات مزمن بندرعباس است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo