×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انعقاد ۱۳ هزار تفاهمنامه کاهش مصرف با مشترکین توزیع برق هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین :مهندس هاجر عبدی افزود: از ابتدای امسال تاکنون یکهزارو ۴۰۰ مشترک اداری، دو هزارو ۴۰۰ مشترک تجاری،یکهزارو ۲۰۰ مشترک صنعتی و ۸ هزارو ۷۰۰ مشترک کشاورزی برای همکاری در کاهش مصرف در ساعات اوج بار با عنوان برنامه پاسخگویی بار اعلام همکاری نموده اند. عبدی اظهار داشت: این تفاهمنامه ها در چند بخش با مشترکین به امضا رسیده که طی آن مشترکین در صورت همکاری با این شرکت از پاداش مصرف بر روی صورتحساب برق خود بهره مند می شوند.

وی با اشاره به جزئیات این تفاهم نامه ها گفت:این تفاهم نامه ها در بخش های استفاده از مولدهای برق اضطراری،کاهش بار در ساعات اوج مصرف، جابجایی تعطیلات هفتگی به روزی غیر از جمعه و قطع بار ۲۴ ساعته با مشترکین بسته می شود. مهندس عبدی اظهار داشت: واحدهای صنعتی با تغییر ساعات فعالیت از اوقات اوج بار به زمان کم باری و یا جابجایی تعطیلات هفتگی می توانند در این طرح مشارکت کنند. مشترکین کشاورزی نیز با خاموش نمودن موتورهای پمپاژ آب و استفاده از مولد های دیزلی می توانند در ساعات اوج مصرف با این شرکت همکاری کنند. وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه هزینه برق در ساعات اوج بار بیشتر از سایر ساعات محاسبه می شود، مشارکت در این طرح علاوه بر کاهش هزینه های برق مصرفی، موجب افزایش پایداری می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در ادامه به مصوبه وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: از ابتدای خردادماه سازمانهای دولتی موظف شدند مصرف برق خود را در ساعات کاری به نصف کاهش داده و در وقت غیر اداری فقط از ۱۰ درصد ظرفیت مصرف خود استفاده کنند.

برچسب ها :