×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آب شیرین کن ها بخشی از کمبود آب شرب استان را جبران کردند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین :دکتر فریدون همتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب و کشاورزی استان که عصر امروز در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از هشت هزار و200لیتر، مصرف آب شرب مورد نیاز در استان است، اظهار داشت: پنج هزار و 800لیتر در ثانیه میزان تولید آب استان است و بیش از دوهزار و 400لیتر در ثانیه کمبود تولید آب در استان وجود دارد.

وی افزود: یک هزار و 200 لیتر از کمبود آب، مربوط به روستاهای شهرستان بندرعباس است که اگر مصرف را مدیریت کنیم، در هیچ منطقه ای قطعی آب ایجاد نمی شود.

استاندار هرمزگان، با اشاره به روند افزایشی سرمایه گذاری در بخش احداث آب شیرین کن ها طی سه سال اخیر گفت: ظرفیت تولید این آب‌شیرین‌کن ها، هم اکنون وارد مدار شده و بخشی از کمبود آب شرب استان را جبران کرده است.

دکتر همتی عنوان کرد: با توجه به خشکسالی، تعداد زیادی از روستاها هم اکنون مشکل آب دارند و ناچار هستیم از طریق تانکر به برخی از روستاها آبرسانی کنیم و یا برخی دیگر از روستاها تنها در ساعات خاص می توانند از شبکه آب استفاده کنند.

استاندار هرمزگان، ادامه داد: با وجود خشکسالی اما با تکیه به ظرفیت آب شیرین کن‌ها، بخشی از آب سد استقلال و شمیل و نیان را برای کشاورزان این مناطق در نظر گرفته ایم.

دکتر همتی همچنین ضمن اعلام اینکه حفظ و نگهداری سد سهران بشاگرد به امور آب استان واگذار شد، افزود: تا پایان شهریورماه سال جاری، یک خط انتقال جدید از آب شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی تا ابتدای خط 1400 میلی متر که وظیفه انتقال آب از آب شیرین کن 100هزار به سمت مخازن داماهی را بر عهده دارد، احداث می شود که بتوانیم آب خریداری شده از آب‌شیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی را تا اوایل مهرماه برای تقویت اب پایدار شهر بندرعباس وارد مدار کنیم.

برچسب ها :