×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان بحرانی و حاد است

به گزارش تجارت جنئب آنلاین :دکتر علی رئوفی ادامه جلسات فوق العاده ستاد مقابله کرونا استان با تسلیت سالروز رحلت بنیانگدار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در استان، عنوان کرد: با توجه به قرمز شدن نه شهرستان استان وضعیت شیوع کرونا در هرمزگان بحرانی و حاد است.

وی در همین خصوص افزود: با توجه به گستردگی شیوع ویروس کرونا در استان احتمال بروز پیک پنجم بیماری در کشور، از هرمزگان دور از انتظار نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره کشندگی ویروس کرونا، تصریح کرد: متاسفانه مرگ و میرهای کرونایی در سطح هرمزگان به جوانان رسیده و بسیاری از مبتلایان با درگیری شدید ریه مواجه بوده اند که باعث افزایش کشندگی ویروس شده است.

جانشین رئیس ستاد کرونای استان، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در هرمزگان برگزاری هرگونه مراسم در سطح استان به مدت ده روز مطلقا ممنوع است.

رئوفی با تاکید بر استفاده از ماسک توسط افرادی که واکسن زده اند، افزود: کلیه افرادی که اقدام به تزریق واکسن کرونا نموده اند ناقل بیماری هستند و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به آمار بالای مراجعات ببمارستانی، اظهار داشت: ظرفیت تخت های بیمارستانی هرمزگان در پی آمار بالای مبتلایان و بستری ها رو به اتمام است و ضروری است مردم برای حفظ سلامتی خود رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری را جدی بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات و صنایع، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و صنایع رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی را برای حفظ سلامتی کارکنان و مراجعان در دستور کار قرار دهند.

رئوفی با تاکید بر ممنوعیت هرگونه تجمع همزمان با آغاز تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی هرمزگان برگزاری تجمعات از سوی داوطلبان شورای اسلامی شهرها و روستاها برای حفظ سلامتی مردم و پیشگیری از شیوع بیماری ممنوع است.

وی در همین خصوص افزود: داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها از بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای اعلام برنامه های انتخاباتی خود با توجه به وضعیت حاد کرونایی استان بهره گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به نقش استفاده از دو ماسک در جلوگیری از انتشار و ابتلا به ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: کلیه کسبه، اصناف و دستگاه های اجرایی که مستقیما با مردم ارتباط دارند برای جلوگیری از انتشار ویروس و خطر ابتلا به مدت دو هفته از دو ماسک استفاده نمایند تا شاهد کاهش انتشار ویروس و آمار مبتلایان و بستری ها باشیم.

رئوفی تصریح کرد: با توجه به انتشار گسترده ویروس مردم بجز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

وی افزود: اگر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح استان جدی گرفته نشود آمار فوتی ها در بیمارستان تا چند هفته افزایشی خواهد بود که هشداری جدی و نگران کننده است.

جانشین رئیس ستاد کرونای استان، تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز اغلب مناطق استان دستگاه های اجرایی یا یک سوم کارمندان فعالیت اداری خود را آغاز خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: عبور هرمزگان از شرایط بحرانی کرونا مستلزم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت جدی از سوی همه است.

وی افزود: با توجه به وضعیت قرمز اغلب مناطق هرمزگان ممنوعیت های تردد تشدید خواهد شد و متخلفان مطابق دستورالعمل های ابلاغی اعمال قانون خواهند شد.

برچسب ها :