با ما ارتباط برقرار کن

جاسک

پرواز دوم جاسک به تهران و بالعکس راه اندازی شد

استاندار هرمزگان، گفت: با هماهنگی انجام شده، پرواز دوم مسیر جاسک به تهران و بالعکس از دوشنبه ۱۷خردادماه راه اندازی شد

منتشر شده

روی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین :دکتر فریدون همتی با بیان اینکه پس از توسعه و تجهیز فرودگاه شهدای هفتم آذر شهرستان جاسک توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با استفاده از اعتبارات مربوط به توسعه سواحل مکران، راه اندازی خطوط پروازی در این منطقه در دستور کار استان قرار گرفت، اظهار داشت: این مسیر پروازی از سال ۹۶ و به منظور پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی منطقه مکران، تسهیل در رفت و آمد ساکنان بومی شهرستان جاسک و شهرهای اطراف و همچنین تقویت فعالیت های دفاعی – امنیتی راه اندازی شده است.

وی افزود: شروع فعالیت های اقتصادی مرتبط با انتقال خط لوله گوره – جاسک و احداث پایانه صادرات نفت خام مکران و نیاز حاصل از جابه جایی کارکنان فعال در این پروژه ها و طرح ها، ایجاد ساز و کار حمایتی توسط استانداری هرمزگان با مشارکت و همراهی بنگاه های اقتصادی و تضمین خرید صندلی های خالی و کاهش ریسک مربوط به کمبود مسافر و غیر اقتصادی بودن این خط پروازی، باعث شده است پروازهای این مسیر تداوم داشته باشد.

استاندار هرمزگان، گفت: با هماهنگی انجام شده، پرواز دوم مسیر جاسک به تهران و بالعکس نیز از دوشنبه ۱۷خرداد راه اندازی شد که می تواند نیاز همه ذی‌نفعان به تردد هوایی را به‌طور نسبی پوشش دهد که برای حصول اطمینان از اقتصادی بودن این فعالیت و کاهش یا حذف ریسک درآمدی این خط پروازی، مذاکرات و اقداماتی برای ایجاد سازوکار حمایتی در دست انجام است که به یاری خدواند متعال این اقدامات به زودی منجر به نتیجه خواهد شد.

گفتنی است، استاندار هرمزگان فروردین ماه سال جاری در خصوص افزایش پروازهای مسیر جاسک به تهران و بالعکس با مدیرعامل سازمان هواپیمایی کشوری دیدار کرده بود.

دو پرواز جاری جاسک به تهران و بالعکس توسط شركت هواپيمايي پارس انجام مي شود.

انرژی

خسارت ۲۰ میلیارد ریالی طوفان به شبکه برق جاسک

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت:طوفان حاره ای شاهین باعث خسارت ۲۰ میلیارد ریالی به شبکه و تاسیسات توزیع برق جاسک شد

منتشر شده

روی

به وسیله

به گزارش تجارت جنوب آنلاین ،معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت:طوفان حاره ای شاهین باعث خسارت ۲۰ میلیارد ریالی به شبکه و تاسیسات توزیع برق جاسک شد.

مصطفی طبیبی افزود: طوفان و بارندگی بامداد دیروز در شرق جاسک باعث شد ۳ کیلومتر شبکه برق رسانی ، ۱۵ پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و یک دستگاه ترانسفورماتور آسیب بیند. طبیبی بیان داشت: وقوع تندباد در جاسک موجب شد برق برخی مناطق دچار اختلال شود که با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی مدیریت برق جاسک، قطعی های برق رفع و شبکه به حالت پایدار بازگشت.

وی اظهار داشت: با تشکیل طوفان حاره های شاهین و حرکت آن به سمت مناطق شرقی استان، نیروهای عملیاتی و اتفاقات شهرستانهای شرق استان به حالت آماده باش در آمدند. با فروکش کردن طوفان، نیروهای عملیاتی خسارت ها را شناسایی و شبکه و تاسیسات آسیب دیده را اصلاح کردند.

ادامه ی خواندن

انرژی

آغاز عملیات برق رسانی به روستای جدید لیره ای جاسک

عملیات برق رسانی به روستای جدید لیره ای در جاسک باحضور رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی،رادمهر فرماندار جاسک و امیرشکاری معاون مهندسی شرکت توزیع برق آغاز شد.

منتشر شده

روی

به وسیله

به گزارش تجارت جنوب آنلاین :برای تامین برق این شهرک ۴ هزارو ۶۰۰ متر شبکه فشار متوسط، یکهزارو ۲۵۰ متر شبکه فشار ضعیف و ۳ دستگاه پست هوایی احداث خواهد شد.
هزینه اجرای این پروژه ۳۰ میلیاردو ۲۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

معاون مهندسی شرکت توزیع نیروی برق در آیین کلنگ زنی این پروژه گفت: تامین برق روستای جدید لیره ای از طرح های مهم برق رسانی به روستاها بوده که ۵۰ درصد از اعتبارات استانی و نیمی دیگر از محل اعتبارات عوارض برق شرکت توانیر در این پروژه هزینه خواهد شد که تا پایان عملیات ساخت واحدهای مسکونی، مردم این روستا نیز از نعمت برق بهره مند می شوند.

ادامه ی خواندن

اخبار شهرستانها

ماجرای مرز گوگسر به کجا رسید؟

بر اساس تازه‌ترین بررسی‌های صورت گرفته، هنوز مقدمات قانونی لازم برای راه اندازی مرز گوگسر صورت نگرفته و آنچه در ۴ شهریورماه به عنوان یک افتتاحیه ویدیوکنفرانسی صورت گرفت، بیشتر جنبه صوری داشته است.

منتشر شده

روی

به وسیله

به گزارش تجارت جنوب آنلاین :بر اساس تازه‌ترین بررسی‌های صورت گرفته، هنوز مقدمات قانونی لازم برای راه اندازی مرز گوگسر صورت نگرفته و آنچه در ۴ شهریورماه به عنوان یک افتتاحیه ویدیوکنفرانسی صورت گرفت، بیشتر جنبه صوری داشته است.
ماجرای مرز گوگسر به کجا رسید؟/ مبادا افتتاح‌ها نمایشی باشند
۴ شهریورماه ۱۴۰۰ در افتتاحی ویدیوکنفرانسی و در اقدامی نمایشی بندر تجاری و گمرک گوگسر واقع در ۱۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان جاسک افتتاح شد.
این افتتاح در حالی بود که هنوز مشکلات و مسائلی در مورد راه اندازی گمرک گوگسر وجود دارد و بیم آن می‌رود که عدم بررسی و رفع این مشکلات در آینده منجر به تعطیل شدن گمرک و بندر گوکسر و نومیدی مردم از اقدامات دولت‌ها در مورد رفع اساسی مشکلات اقتصادی آنها و گشودن مفری برای ارتزاق مردم شود.
پیش از هر افتتاحی حتی اگر با تعویض دولت‌ها همراه باشد، مسؤولان امر موظفند تمامی جوانب و ابعاد افتتاح یک پروژه در مسیر عملیاتی‌شدن و ارائه خدمات به مردم را بررسی کرده و سپس آن را افتتاح کنند تا مبادا در آینده بدلیل فقدان بررسی همه‌جانبه یک طرح، عملا مردم از محل این افتتاح‌ها، بی نصیب بمانند.
درباره گمرک گوگسر به نظر می‌رسد که هنوز اقدامات و قواعد قانونی لازم برای بازگشایی یک مرز قانونی از این نقطه فراهم نشده و زیرساخت‌های لازم گمرکی، بندری و مرزی برای برپایی وضعیتی مناسب به منظور رونق دادن به تجارت مرزی مهیا نگردیده است.
در ابتدا نقطه مورد نظر «مرز مجاز دریایی» نیست و تاکنون مجوز مرز مجاز موضوع تبصره ذیل ماده ۱۰۳ قانون امور گمرکی که می بایست در هیئت وزیران مصوب شود را ندارد. اگر چه استاندار هرمزگان در رایزنی‌هایی با وزارت کشور، مجوز مرز قانونی برای این نقطه را فراهم آورده اما حقیقت آن است که سازمان بنادر و همچنین گمرکات کشور جز با مصوبه هیأت وزیران در یک نقطه مرزی مستقر نمی‌شوند و این اولین چالش گمرک گوگسر است که هنوز سازمان بنادر این نقطه را تحویل رسمی نگرفته تا بتواند برای خروج‌ لنج‌ها مجوز صادر کرده و ورود آنها را نیز ثبت کند. سازمان بنادر جز در بنادر ملکی مستقر نمی‌شود و ممکن است صرفا برای رفع تکلیف، اقدام به ارسال مأموری جهت صدور مجوز خروج کند.
بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، گمرک ایران هنوز مجوزی جهت استقرار گمرک در آن نقطه به علت عدم وجود مصوبه هیئت وزیران را صادر نکرده و گمرک گوگسر فاقد مکان و چارت سازمانی و نیرو انسانی و مسؤل مشخص است. چرا که در فقدان استقرار سازمان بنادر، گمرک باید به طور مشخص تمامی امور محوله از جمله مجوز ورود، ارزیابی کالاهای وارد شده، تشخیص ملوانی بودن کالاها و در نهایت مجوز ترخیص کالاها را صادر کند.
از سوی دیگر خبر رسیده تاکنون با استقرار گمرک در آن محل از سوی حوزه نظارت گمرکات استان مخالفت شده و به علت نبود زیرساخت‌ها و فقدان مجوزهای قانونی، عملا این مشکل همچنان پابرجاست.
سامانه های گمرکی و… در این محل راه اندازی نشده و سازمان های همجوار گمرک نیز مستقر نشده اند تا بتوان امور تشریفات قانونی لازم برای ورود کالا به کشور و یا خروج کالا در قالب محموله‌های صادراتی را ثبت و ضبط کرد.
مکان مورد نظر یک ساختمان قدیمی و فرسوده متعلق به شیلات است که هنوز توسط شیلات تحویل سازمان بنادر نشده و اداره بندر در این محل استقرار نیافته است.
تصویری از درون ساختمانی که تابلوی گمرک گوگسر را دارد
علاوه بر موارد فوق مشکلاتی نظیر نامناسب بودن مسیر دسترسی و نامناسب بودن آبخور اسکله برای لنجهای تجاری و عدم مشخص شدن مسؤول برای بندر و عدم رعایت نکات ایمنی در حوزه آتش نشانی و… نیز از جمله مواردی است که در این محل ساماندهی نشده است.
افتتاح این گمرک کاملا اقدامی عجولانه و غیر کارشناسی بوده است. اما مهمتر اینکه: مشخص نیست بدون استقرار گمرک و بندر در این محل چگونه قرار است پروانه حرکت برای لنج‌ها صادر شود؟
با آنچه بیان شد، آیا خروج خدمه لنج از مرز غیر مجاز مذکور مجاز است یا خیر؟ این لنج پس از مراجعت می‌تواند در این بندر پهلوگرفته و اقدام به تخلیه کالا کند؟ وقتی گمرکی در محل مستقر نیست، این کالا قرار است چگونه اظهار و ترخیص شود؟
مبادا افتتاح‌ها نمایشی باشد!
بدون شک گشودن هر دریچه‌ای به روی اقتصاد مردم در این روزهای سخت، آرزوی هر انسانی است اما مبادا با افتتاح‌های صوری و نمایشی که ممکن است به اعتماد مردم ضربه زده و عملا نه تنها سبب بهبود وضعیت مردم نمی‌شود، آنان را نسبت به دولت و نظام نیز دلسرد کند.
از استاندار هرمزگان انتظار است تا پیش از هر برنامه‌ای در راستای افتتاحی در یک منطقه، ابعاد مختلف قانونی آن را بررسی و نسبت به اتخاذ تدابیر اصولی در آن موضوع اقدام کند تا مبادا مشکلاتی برای مردم بروز کند که در آینده در چالش با دستگاه‌های مختلف، گرفتار شوند.
ضروری است با تجربه گرفتن از آنچه در مورد بندر کوهستک رخ داد، اجازه تکرار مشکلات ناشی از آن را در بندر گوگسر ندهند.
از دستگاه‌های دیگر مسؤول در این میان نیز نظیر گمرک و سازمان بنادر نیز انتظار است تا اگر تصمیمی در تراز کلان برای رونق اقتصادی یک منطقه اتخاذ می‌شود، با مدیریتی واحد نسبت به آن بنگرند.

به نقل از فارس

ادامه ی خواندن
آگهی
آگهی

پر بازدیدها