×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
حمایت استانداری برای مانع زدایی و حمایت از سرمایه گذاری در سواحل مکران

به گزارش تجارت جنوب انلای،استاندارهرمزگان ، با بیان اینکه استقرار شرکت های بزرگ حوزه نفت به توسعه جاسک کمک می کند بر اجرای تکلیف مسوولیت های اجتماعی این شرکتهای مستقر تاکید کرد و گفت: استان نیز همچون گذشته آمادگی دارد نسبت به رفع مشکلات و همچنین حمایت‌های لازم در جهت تکمیل پروژه ها تمامی مدیران مرتبط را پای کار آورد.

وی افزود: این مجموعه با واحد هاى پالايشگاهى به ظرفيت ٣٠٠ هزار بشكه نفت خام در روز و واحد هاى پتروشيمی شامل آروماتيك، پليمرى، الفين و … با ظرفيت توليد بيش از ١٤ ميليون تن و ١٦ نوع محصول در سال که در زمينى به مساحت هزار هكتار در حال اجراست نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان جاسک دارد.

گفتنی است بر اساس اعلام مدیر این مجموعه با حمایت های استاندار هرمزگان، مجوزهاى مربوطه از وزارت نفت، وزارت صمت، وزارت ميراث فرهنگى، وزارت نيرو، سازمان حفاظت محيط زيست، وزارت راه و شهرسازى و …اخذ شده است.

همچنین بنا بر این گزارش این مجموعه، مطالعات EIA، مطالعات ژئوتكنيك، طراحى كانسپ، بيسيك و ديتل سايت مخازن پالايشگاه، طراحى مهمانسراى مجتمع، طراحى كارگاه مركزى و انبار قطعات يدكى و طراحى ساختمان اتش نشانى و درمانگاه انجام شده است.

جاده دسترسى اصلى سايت نیز به طول شش كيلومتر، جاده حراستى، خط انتقال برق، تجهيزكارگاه احداث شده و ساختمان vip مهمانسرا، ١٦ عدد سوله انبار و كارگاه مركزى به مساحت ٣٢ هزار متر مربع، چهار پلنت بچينگ مجتمع و… در حال احداث است.

پالايشگاه اول مجموعه به ظرفيت ٦٠ هزار بشكه نفت خام در روز نيز خريدارى و عمليات انتقال تجهيزات آن به كشور نيز اغاز شده است.

همچنین با دستور دکتر همتی استاندار هرمزگان، این مجموعه قرار است در احداث پارک ساحلی جاسک در قالب مسئولیت های اجتماعی مشارکت کند.

برچسب ها :