×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت نمایندگان مجلس از کاندیدای شورای شهر منع قانونی ندارد

به گزارش تجارت جنوب انلاین، نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، در برنامه جشن انتخابات هرمزگان تحت عنوان طرح رسانه ای دعوت با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: هرکس با هر باور و اعتقادی باید در این رویداد مهم مشارکت کند. چرا که انتخابات موضوعی شخصی نیست و باید افراد توانمند را برای اداره شهرها و نهایتا کشور انتخاب کنیم؛ این انتخاب از پایین‌ترین سطح تقسیمات کشوری یعنی روستا ها تا بالاترین یعنی کلان شهرها وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود:بعضی‌ها می‌گویند به دلیل مشکلات اقتصادی در انتخابات شرکت نمی‌کنند اما رای ندادن راهکار نیست. اتفاقا مردم باید در انتخابات بایدشرکت کنند که افراد بدانند اگر توقعات مردم را برآورده نکنند و اگر به قول‌هایشان عمل نکنند، مردم به آنان پاسخ می دهند و پاسخشان منفی است .

وی حضور جوانان به عنوان داوطلبین شورا را به فال نیک گرفت و تصریح کرد : جوان یعنی شور، نشاط، انگیزه و باور؛ کسی که این خصوصیات را در خود داشته باشد جوان است. افرادی که خودشان را محک زده و به خود اجازه ورود به این عرصه را بدهند یعنی اعتماد به نفس دارند. جوانی که وارد این عرصه می‌شود ، آبرو، حیثیت و سلامت خود را می گذارد قطعا تمام توانش را به‌کار می گیرد تا ارزشش و اعتبارش نزد افکار عمومی خدشه دار نشود . البته معتقدم تلفیقی از تجربه و جوانی در کنار هم می تواند درنهایت به موفقیت منتج شود .

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه مردم باید به جوانان باور داشته باشند گفت: جوانان باید حس مردم دوستی، نوع دوستی و مهم تر از همه صلابت و شجاعت را در خود تقویت کنند و پشت مردم باشند.

نماینده حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورا اسلامی ادامه داد: مطالبه‌گری در دنیا امری پذیرفته شده است. تاریخ هرمزگان نشان می دهد که همواره مردم در مقابل اجحاف،حق کشی ها ایستاده اند اما به سبب حجب حیا گاهی اوقات کوتاه می آیند .برای همین هم در زمینه مطالبه‌گری در بعضی مواقع موفق و در برهه ای با فرودهایی روبرو هستند . شعارهرمزگان بیدار برای خودم انتخاب کرده‌ام که مطالبه‌گری کنم . یک جاهایی شرم و حیا به مردم اجازه نمی‌دهد ولی من که نماینده مجلس هستم اگر جایی برای مردمم مشکلی پیش آمد حق سوال ، استیضاح و مطالبه‌گری دارم و باید از این حق استفاده کنم. این حق درشورای شهر و روستا هم وجود دارد.

احمد مرادی گفت: مدیران باید نسبت به ارباب رجوع برخورد مناسب داشته باشند و باید با ارباب رجوع مثل یک ارباب رفتار کنند. اگر این فرهنگ جا بیفتد که مردم ارباب هستند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی بابیان اینکه باید قویترین و کار آمدترین افراد وکسانی که انگیزه،شور ،توان خدمت و پاکدستی دارند را انتخاب کنیم اضافه کرد: ما از بعضی کاندیدای شورای شهر بندرعباس حمایت کردیم چرا که شورای شهری مثل بندرعباس که مرکز استان است به حضور افراد با تخصص های مختلف نیاز دارد.

مرادی ادامه داد: باید افرادی را به مردم معرفی کنیم که با استقلال بتوانند یک شهردار لایق انتخاب کنند.در بین افراد تایید صلاحیت‌شده با بیش از  30 نفر از کاندیداهایی که قابلیت لازم داشتند را گفتگو کردیم و گفتیم هر کدام از شما که تلاش بیشتری کردید و اعتماد مردم را جلب کردید حمایت ما را هم در انتها دارید که بتوانیم بندرعباس را توسعه دهیم و آباد کنیم.

وی با اشاره به حمایت نمایندگان از داوطلبین شورای اسلامی شهر گفت :این مسئله منع قانونی ندارد و در تضاد با قانون نیست .

نماینده بندرعباس ،قشم ،حاجی آباد ،خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی اجرای طرح دعوت را ستود و افزود : رسانه های با این اقدام به رسالت خود عمل کرده و از ظرفیت فضاهای مختلف از جمله تلویزیونهای اینترنتی و پیامرسانها در کنار سایر رسانه ها به خوبی استفاده کردند و امیدوارم این گونه برنامه ها تداوم داشته باشد که لازمه مطالبه گری است .

برچسب ها :