×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
طرفدار فعالیت احزاب در انتخابات هستم/انتخابات در همه روستاهای هرمزگان برگزار می شود

به گزارش تجارت جنوب انلاین , رئیس عالی هئیت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستاهای هرمزگان، در برنامه جشن انتخابات هرمزگان تحت عنوان طرح رسانه ای دعوت گفت: با توجه به اپیدمی کرونا در کشور محدودیت در تبلیغات و میتینگ‌های فیزیکی به وجود آمده که در این میان استفاده از فناوری و تکنولوژی های روز، فرصت و ابزار بسیار مناسبی برای نامزدها است.

منصور آرامی اضافه کرد: واقعیت این است که مسئله خاصی در احراز صلاحیت ها اتفاق نیفتاده است، بیش از 96 درصد نامزدها در روستاها و بالغ بر 85 درصد در شهرها تایید صلاحیت شدند که این میزان اگر بیشتر از دوره‌های پیش نباشد کمتر از ادوار گذشته نیست.

وی افزود: می‌توان گفت که در این دوره دقت و نظارت بیشتر شده است، در ادوار گذشته این نظارت کمتر بود که شاهد بودیم چه مشکلاتی در برخی نقاط کشور به وجود آمد و معضلات در شورا و شهرداری ها به دستگاه های نظارتی کشیده شد، آنچه در این دوره باعث حساسیت شد تنها رد صلاحیت برخی از افراد شاخص بود.

رئیس هئیت نظارت بر انتخابات هرمزگان گفت: به نظر من ای کاش همه نامزدها تایید صلاحیت می شدند. اما در حال حاضر نیز به حد کافی افرد تایید صلاحیت شده اند و دامنه انتخاب مردم گسترده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز انتخابات در همه روستاهای استان برگزار می شود و مشکل آن 6 روستایی که تا پیش از امروز گفته می‌شد که انتخابات در آن برگزار نمی شود به یاری خداوند امروز صبح مرتفع شد.

آرامی افزود: برای احراز صلاحیت‌ها هئیت نظارت استان گزارش ها را بررسی می کند، قطعا هیچ شخصی بدون دلیل و سند رد صلاحیت نمی شود، از همه بازوهای دولتی و حکومتی از اطلاعات سپاه گرفته تا بانک‌ها برای تایید صلاحیت استفاده می شود، قانون این اجازه را می دهد که از هر ارگانی در این مسئله استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سعی کردیم در مراحل احراز صلاحیت عادلانه و براساس مدارک عمل کنیم و حتی تا جایی که امکان داشت افراد را تایید کنیم، بالغ بر 150 پرونده رد صلاحت شده از هئیت های شهر و روستاها به ستاد مرکزی استان ارجاع داده شد که در مرحله تجدید نظر بالغ بر 20 نفر تایید صلاحیت شدند و برخی نیز پس از ارجاع به تهران به لیست تایید صلاحیت شده ها راه یافتند.

آرامی گفت: در این دوره با موج نیروهای جوان علاقه‌مند به خدمت مواجه هستیم که به گفته رهبری این گام دوم انقلاب است، باید اجازه دهیم این نسل ورود کند و با انرژی و دانش به روز خود در مسیر گام دوم انقلاب قدم بردارند. باید ورود این نسل جوان را به فال نیک گرفت، نظام زمینه را برای حضور جوانان فراهم کرده است.

رئیس هئیت نظارت بر انتخابات استان هرمزگان گفت: لابی در نظارت‌ها معنایی ندارد که حقی ناحق یا نامزدی به توصیه شخصی رد یا تایید شود، اما پیش آمده که پرونده کسی حتی بیش از سه بار مورد بررسی قرار گیرد. در تایید صلاحیت ها تنها مستندات و مدارک مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: وظایف هئیت عالی نظارت از لحظه اول شروع فرایند آن تا تایید انتخابات ادامه دارد، در این دوره بالغ بر دو هزار بازرس در شعب رای حضور دارند.

آرامی گفت: هیچ منع و ایراد قانونی برای اظهار نظر نمایندگان در ارائه لیست نامزدها وجود ندارد، اگر کشور ما کشوری حزبی بود و احزاب به خوبی در آن تقویت شده بودند می‌توانستیم بهتر عمل کنیم اما در حال حاضر نمایندگان کارهای شبه حزبی انجام می دهند، در شرایط نبود احزاب نمایندگان این را وظیفه خود می‌داند.

وی افزود: حتی احزابی که در کشور وجود دارند ‌نیز در بندرعباس فعال نیستند و در شهرهای بزرگ این مسئله عینیت بیشتری دارد. امیدواریم روزگاری در بندرعباس نیز شاهد این باشیم که احزاب مانند کلان شهرها عمل کنند.

آرامی ادامه داد: در شهر بندرعباس شاهد این هستیم که هر ارگان و شخصی برای خودت لیست ارائه می کند، ارائه لیست قوم و قبیله ای شده است و هر کسی لیست کوتاهی از کاندیدهای مورد نظر و حمایت خود را ارائه می دهد.

منصور ارامی عنوان کرد: هنوز کشور نتوانسته است به این مسئله عادت کند که احزاب می تواند فعالیت داشته باشند و این مسئله در بندرعباس قابل لمس تر است، اگر احزاب فعال تر بودند انتخاب به صورت اصلح تر انجام می شد.

رئیس هئیت نظارت بر انتخابات استان هرمزگان در پایان گفت: به شخصه طرفدار فعالیت احزاب هستم و امیدوارم بتوانیم این مسئله را بار دیگر در مجلس و شورای نگهبان پیگیری کنیم.

برچسب ها :