×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
مشارکت ۵۸.۱۱درصدی هرمزگانی ها در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش تجارت جنوب انلاین، دکتر علی رئوفی با اعلام مشارکت ۵۸.۱۱درصدی مردم استان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: از مجموع ۶۹۱هزار و ۴۰۷ رای ماخوذه، سید ابراهیم رئیسی با ۴۳۶هزار و ۱۶۴ رای بیشترین میزان رای هرمزگانی ها را به خود اختصاص داد.

وی افزود: محسن رضایی میرقائد با ۶۱هزار و ۱۴۸ رای، عبدالناصر همتی با ۵۳هزار و ۲۳۰ رای و امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۲۰ هزار و ۶۱۲ رای به ترتیب در رتبه های بعدی میزان آرای کسب شده قرار گرفتند.

دکتر رئوفی گفت: میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۵۸.۱۱درصد بوده است که شهرستان حاجی آباد با ۷۹.۶۰درصد بیشترین آمار مشارکت و بندرعباس با ۵۰.۲۱درصد کمترین مشارکت را در انتخابات ریاست جمهوری داشته است.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان، تعداد واجدان رای در استان را یک میلیون و ۱۸۹هزار و ۸۶۹نفر اعلام کرد و با اشاره به امار میزان مشارکت مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ۶۷۲هزار و ۴۸۴ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی در انتخابات شوراهای اسلامی معادل ۵۶.۵۲ درصد واجدان شرایط رای در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مشارکت کردند.

وی ادامه داد: بیشترین آمار مشارکت با ۷۸.۷۵درصد مربوط به شهرستان حاجی آباد و کمترین مشارکت متعلق به شهر بندرعباس با ۴۹.۲۳درصد است.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان با بیان اینکه شمارش آرا چند صندوق رای در شهر بندرعباس همچنان ادامه دارد، گفت : لیست های منتشر شده از اسامی منتخبان شورای اسلامی شهر بندرعباس در فضای مجازی صحت ندارد و نتایج قطعی به صورت رسمی از طریق کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان تا ساعاتی دیگر اعلام می شود.

برچسب ها :