×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فعالیت های فرهنگی باید بر مبنای سند مهندسی فرهنگی شکل بگیرد.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین :استاندار هرمزگان حرکت بر مدار سند مهندسی فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: فعالیت های فرهنگی دستگاه ها باید بر مبنای یک روش و مشی واحد و در راستای سند مهندسی کشور شکل بگیرد، چرا که فرهنگ شکل دهنده اوضاع جامعه در همه ابعاد است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، دکتر فریدون همتی امروز یک‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه، برگزاری سالم انتخابات و مشارکت خوب هرمزگانی ها در این تکلیف شرعی و میهنی را یک موفقیت بزرگ برای نظام اسلامی برشمرد و گفت: امیدواریم دولت آینده بتواند با کمک مردم انتظارات موجود را به‌ویژه در حوزه فرهنگ عمومی به نحو مطلوب برآورده کند.

وی حرکت بر مدار سند مهندسی فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: فعالیت های فرهنگی دستگاه ها باید بر مبنای یک روش و مشی واحد و در راستای سند مهندسی کشور شکل بگیرد، چرا که فرهنگ شکل دهنده اوضاع جامعه در همه ابعاد است.

استاندار هرمزگان، روزمره‌گی را آفت تصمیم‌گیری های فرهنگی عنوان کرد و با اشاره به احصاء پنج مسئله مهم فرهنگی استان توسط تیم های تخصصی، بیان داشت: این مسائل فرهنگی باید با بهره گیری از دانش متخصصان فرهنگی دستگاه های اجرایی، نخبگان دانشگاهی و حوزوی در چارچوب هوشمندانه‌ای دوباره ارزیابی و جمع بندی شود که در نهایت بتوان با استفاده از همه ابزارها و ظرفیت ها، اهداف مورد انتظار را محقق کرد.

دکتر همتی، مهاجرپذیر بودن استان را یکی از دلایل مهم برای توجه بیشتر به مقوله فرهنگ برشمرد و ادامه داد: برنامه ای که تدوین و جمع بندی می شود از یک سو باید بتواند پاسخگوی نیازهای فرهنگی همه گروه ها باشد و از سوی دیگر قدرت لازم و عملیاتی را برای مواجهه با همه آسیب های شناسایی شده داشته باشد.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین با اشاره به برخی از آسیب های فرهنگی، به تشریح چرایی هر یک از این موارد پرداخت و خواستار بازنگری مسائل مطرح شده و ارائه پیشنهادات اعضاء به منظور ارتقاء سطح کیفی مسائل اولویت دار فرهنگی استان شد.

در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس برگزار شد، کلیات مسائل اولویت دار فرهنگی استان توسط اعضای شورا مورد تصویب قرار گرفت و پس از اصلاحات جزئی هفته آینده به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می شود.

همچنین در نشست امروز احکام مسئولان برخی از کمیته های برش استانی سند توسعه فرهنگی توسط استاندار هرمزگان اعطاء شد.

برچسب ها :