×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
منابع و امکانات ورزشی دستگاه ها و بنگاه ها باید از انحصار خارج شود

به گزارش تجازت جنوب آنلاین :نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شرکت صنایع پشتیبان به نوعی پژواک مطالبات جامعه ورزشی استان بود که زمینه ساز تأمین منافع پایدار هرمزگان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان، دکتر محمد آشوری نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نخستین نشست هیئت مدیره شرکت صنایع پشتیبان هرمزگان، ضمن قدردانی از استاندار هرمزگان به منظور ایجاد انسجام و ساماندهی در عرصه ورزش، خطاب به استاندار هرمزگان گفت: این اتفاق مهم به نام شما ثبت خواهد شد اما ادامه آن نیازمند یک حرکت جمعی است.

وی افزود: تحقق این امر مهم به نوعی پژواک مطالبات جامعه ورزشی استان بود که این اتفاق در مقاطع مختلف هم رخ داد اما وجه تمایز آن با گذشته این است که تغییر رویکردی در صنایع استان اتفاق افتاده که این نوع نگاه جدید و عالمانه زمینه ساز تأمین منافع پایدار هرمزگان است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: این تغییر رویکرد یک نکته اساسی و مهم است؛ چرا که در گذشته هر جا مسئول مربوط به دستگاه دیدگاه مثبتی نسبت به مقوله ورزش داشت و یا منابع پایدار مالی وجود داشت، حرکتی صورت می گرفت و هر زمان که آن فرد و آن تفکر کنارمی رفت، توجه کمتری به ورزش می شد اما در شرایط فعلی تغییر مدیریت ها در رویکرد یک بنگاه یا دستگاه اثرگذاری چندانی ندارد و به حداقل رسیده است.

وی یکی از ضرورت‌های اساسی برای پایداری فعالیت این شرکت را علاوه بر خلق منابع پایدار مالی، خلق منابع علمی و آموزشی برشمرد و عنوان کرد: عدم حرکت بر مدار فعالیت های آموزشی و علمی باعث شده که هر از گاهی ما با فراز و فرودهایی مواجه شویم و استعداد سنجی در عرصه ورزش یک بحث جدی است.

آشوری گفت: این شرکت علاوه بر اینکه در حوزه ورزش قهرمانی باید فعالیت کند باید به حوزه ورزش همگانی هم ورود کند؛ در حوزه ورزش قهرمانی نیز باید در ایجاد و تکمیل زیرساخت ها باید به اداره کل ورزش و جوانان کمک کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع ورزشی یکی از مشکلات مهم در سطح کشور و به‌ویژه استان هرمزگان است، از انحصار امکانات ورزشی انتقاد کرد و گفت: هر کدام از این بنگاه ها و دستگاه ها منابع پایداری در اختیار دارند و امکانات و ظرفیت‌هایی را ایجاد کردند که این امکانات یا ظرفیت ها نباید دچار انحصار شود.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: ظرفیت بسیار خوبی در حوزه سرانه ورزشی در اختیار دستگاه های مختلف است که در هم‌سنجی با منابع و امکاناتی که در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد قابل قیاس نیست؛ لذا یکی از کارهایی که این شرکت باید انجام بدهد این است که با مدیریت منابع، از همه این ظرفیت ها برای خلق قهرمانی یا توسعه ورزش همگانی استفاده کند.

آشوری همچنین بر استفاده از ظرفیت شورای ورزش استان برای پوشش حمایتی از شرکت صنایع پشتیبان، بهره گیری از افراد شاخص هیئت های ورزشی سرآمد استان در ترکیب هیئت امناء، ضابطه مند کردن ورود به ترکیب هیئت مدیره این شرکت با امتیاز دهی به هیئت های دارای برنامه پایدار و تدوین برنامه جامع ورزش استان با مشارکت هیئت های ورزشی استان تأکید کرد.

برچسب ها :