×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دستور رئیس جمهور برای عملیاتی شدن درخواست های استاندار هرمزگان در حوزه بهداشت و درمان

به گزارش تجارت جنوب انلاین، فریدون همتی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که از طریق ارتباط ويدئو کنفرانس و به ریاست دکتر روحانی رئيس جمهور برگزار شد، عنوان کرد: سال گذشته یک پیک بيمارى کرونا را در هرمزگان پشت سر گذاشتیم و امسال هم دقیقا در همان مقطع زمانی دچار اوج گرفتن کرونا در استان شده ایم.

وی با اشاره به همکاری خیلی خوب دستگاه های مختلف در راستای مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، ادامه داد: تلاش های خوبی در استان صورت گرفته و اگر این اقدامات نبود، با شرايط سخت تری مواجه می شدیم.

استاندار هرمزگان افزود: در زمینه توسعه تخت های بیمارستانی، طی چهار سال اخیر اضافه شدن نزدیک به دو هزار تخت جدید بیمارستانی در هرمزگان در قالب احداث بخش های جديد برای بیمارستان های موجود و احداث بيمارستان های جدید آغاز و اجرایی شد و همچنان در حال انجام است.

همتی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش های گسترده، فاز نخست بیمارستان 531 تخت خوابی بندرعباس در مهر ماه سال جارى آماده بهره برداری شود.

وی گفت: بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، دارای بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی است که مکاتبات و پيگيری های بسیاری برای تکمیل آن انجام دادیم و راه اندازی این بیمارستان می تواند کمک بسیاری به استان داشته باشد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: درخواست ما این است که رئيس محترم ستاد کل نیروهای مسلح، دستور فوری برای تکمیل و راه اندازی و استفاده از این بیمارستان را صادر کنند و همچنین جلساتی با وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكى داشتیم که قرار شد وزارت بهداشت در تجهیز این بیمارستان کمک لازم را داشته باشد.

همتی اظهار داشت: همچنین درخواست داریم که از نظر تامین منابع مالی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی استان، تامین مناسب دارو و کیت های تشخیص سریع کرونا، توجه و حمایت ويژه ای از استان هرمزگان صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تأمين برق در هرمزگان، اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی بسیار گرم، خاموشی و قطعی برق در این استان غیرقابل تحمل است و تلاش فراوانی برای تامین برق صورت گرفته و مردم نیز مصرف برق را کاهش داده اند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: اختصاص سقف مناسب سهمیه برق برای هرمزگان با توجه به میزان تولیدی که در استان صورت می گیرد و در این شرایط آب و هوایی بسیار گرم و همچنین شیوع کرونا باید مورد توجه و در اولویت باشد.

دکتر روحانی رئيس جمهور نیز در این جلسه و در پاسخ به درخواست های مطرح شده از سوی استاندار هرمزگان، تاکید کرد: وزیر بهداشت و رئيس ستاد کل نیروهای مسلح، هر کمکی که نیاز است برای تکمیل بيمارستان نیروی دریایی ارتش و یا ایجاد بیمارستان صحرایی با توجه به امکانات خوب نیروهای مسلح در هرمزگان، انجام دهند.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با تشکر از اقدامات و تلاش های خوب دکتر همتی استاندار هرمزگان و دکتر فرشیدی رئيس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان، عنوان كرد: در زمینه تامین منابع مالی دانشگاه علوم پزشكى، پیگیری ها در حال انجام است و کیت های تشخیص و دارو نیز به اندازه کافی تامین شده است و همچنین با تکمیل بیمارستان نیروی دریایی ارتش، تجهیزات بیمارستانی و درمانی آن سریعا تامین و راه اندازی خواهد شد.

سردار سرلشکر محمد باقری رئيس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست، اظهار داشت: در صورت نیاز برای ایجاد بیمارستان صحرایی، آمادگى کامل را داریم و همچنین باقی مانده اقدامات و عملیات ساختمانی بيمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، تا یک ماه آينده تکمیل خواهد شد.

برچسب ها :