×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شبانه روزی شدن مراکز درمانی بخش های شرق استان نیاز فوری است

به گزارش تجارت جنوب انلاین، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نشست فوق العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، افزود: یکی از مشکلات مان در حوزه بهداشت و درمان پراکندگی و مسافت های طولانی و راه های مناسب و عدم دسترسی به مراکز درمانی در شرق هرمزگان است.

وی با بیان اینکه در فاصله ۱۴۰ کیلومتری تا لیردف در شهرستان جاسک منطقه ای به نام نوگین و گیشدان وجود دارد که از ۱۸ پارچه آبادی برخوردار است، اظهار کرد: در این منطقه کوهستانی هیچ مرکز بهداشتی و درمانی وجود ندارد و خواهشمندم به این منطقه رسیدگی فوری شود.

رئیسی با اشاره به اینکه بیمارستان جاسک و بشاگرد نه از امکانات مناسب بستری برخوردارند نه نیروی متخصص کافی وجود دارد، تصریح کرد: بیماران این منطقه ناچارند به میناب اعزام شوند در حالی که از امکانات حمل و نقل درمانی همچون آمبولانس محرومند.

وی با بیان اینکه بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) میناب جواز تاسیس ان ۱۱۶ تختخوابی است که اکنون ۲۸۰ بیمار در این بیمارستان بستری هستند، عنوان کرد: به طور حتم با مشکلات و امکانات مختلفی رو به رو است، این در حالی است که بیمارستان دوم میناب پس از این مدت تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در حالی که باید این بیمارستان ها هم جور میناب را بکشد هم جاسک و بشاگرد و شهرستان های جنوب استان کرمان و این مشکلات در وضعیت فعلی دوچندان شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بیمارستان رودان هم از امکانات مناسبی برخودار نیست و در بخش آمبولانس مشکلات عدیده ای وجود دارد که نیاز به رسیدگی فوری است.

وی با اشاره به اینکه امکانات خنک کننده در بیمارستان های میناب و رودان باید افزایش یابد، عنوان کرد: نیاز به ایجاد بسته های تشویقی برای ماندگاری نیروهای ماندگار در بیمارستان بشاگرد و جاسک هستیم.

رئیسی با بیان اینکه باید سهمیه مناسبی برای مناطق محروم قرار داده شود تا شاهد ماندگاری نیروهای متخصص در شرق استان باشیم، اضافه کرد: شرق استان در کنار کشورهای همسایه وجود دارد و باید بحث واکسیناسیون و سرعت آن جدی گرفته شود تا شاهد شیوع ویروس کرونا آن هم از نوع دلتا نباشیم.

وی اضافه کرد: شبانه روزی شدن مراکز درمانی بخش های شرق استان نیاز جدی و فوری است.

برچسب ها :