×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موسم عمل

حسین روحی: انتخابات خرداد 1400به عنوان مهمترین اتفاق سال در ایران پایان یافت . وزیر کشور با اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد : حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به‌عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شد.. تردیدی نیست که مردم انتظارشان از منتخب خود عمل به وعده هایی است که در ایام تبلیغات انتخاباتی طرح گردید . اینکه به ازای هر یک از اعضای خانوار در سه دهک اول ۲۰۰ هزار تومان و دو دهک بعدی ۱۵۰ هزار تومان اعتبار ماهیانه تخصیص می‌یابد.،پرداخت اعتبار معیشت، قرض الحسنه با کارمزد ۲% ، عرضه اینترنت رایگان،خروج خودرو از انحصار و تولید 2 میلیون دستگاه در سال ، مدیریت زنجیره تامین کالاهای اساسی،رشد 5درصدی اقتصادی بدون نفت ،تامین نیاز ارزی کشور از طریق صادرات غیر نفتی ، کاشت 600هزار هکتار دانه های روغنی ، احداث 4میلیون مسکن در 4سال ، تورم تک رقمی تا 1403بخشی از 55وعده ای است که رئیس جمهور منتخب در حوزه اقتصادی به ویژه معیشت و رفاه به مردم داده است . در کنار این مشاوران استانها برنامه توسعه ای را مختص هر استان تدارک دیده که نقشه راه توسعه استانی است . برای هرمزگان ، تقویت بنادر ، توسعه بندرگاهها ، توجه به اقتصاد دریا محور مد نظر قرار دارد وی اعلام کرد : با فعال کردن اقتصاد دریا و توسعه بنادر هرمزگان می‌توان میزان بیکاری را در این استان کاهش داد.وی مقابله با صید ترال و توسعه سواحل مکران و بنادر دیگر هرمزگان را مورد تاکید و توجه قرار داد .
مهمترین مسئله ای که باید مورد توجه قرار گیرد عمل به وعده هاست . شاید یکی از دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات همین وعده های عملیاتی نشده است که موجبات یاس و نومیدی را فراهم آورده است . وعده هایی که در هنگامه هیجان تبلیغات انتخاباتی سر داده می شود و صدالبته خیلی زود به بوته فراموشی سپرده خواهد شد .
آنچه مسلم است هرمزگان نیازمند جذب سرمایه گذار در حوزه های صنعتی ، گردشگری ، کشاورزی و شیلات است . سرمایه گذاری در این حوزه ها با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها می تواند علاوه بر رونق اقتصادی ، افزایش اشتغال به رفاه و معیشت مردم هم کمک کند . می تواند هرمزگان را در زمره استانهای توسعه یافته و موفق قرار دهد . بی انصافی است اگر فراموش کنیم که دولت دوازدهم برای هرمزگان خدمات ماندگاری در حوزه های مختلف داشته است . توسعه مراکز پرورش ماهی در قفس ، پرورش میگو ، توسعه زیر ساختی (آب ، برق ، راه ، مخابرات ، بهداشت و درمان ، آموزش ) ، توسعه آبیاری نوین و کشاورزی مدرن ، توسعه بنادر و معادن و تحول در بخش صنایع خدماتی بوده که دولت در هرمزگان انجام داده و همچنان ادامه دارد . حرکت برنامه مدارانه در این مسیر نباید متوقف شود . نباید نگاه بلندی که نظام در حوزه توسعه سواحل مکران دارد ، نگاهی که به غرب هرمزگان در بخش پتروشیمی و توسعه بنادر دارد دچار وقفه شود . اعتقاد نگارنده بر اینست که در حوزه اقتصادی و معیشتی نقدهایی هم بر عملکرد دولتمردان وارد است اما این نقدها نافی خدمات اثر گذار آنها نیست .
هرمزگانیها در زمره ده استان برتر از نظر میزان مشارکت در انتخابات قرار دارند . طبعا با این مشارکت ، پای بندی خود را به نظام و آرمانهای رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دادند . حماسه حضور مدافعان خلیج همیشه فارس هرگز از یادها نخواهد رفت و برگ زرین دیگری بر تارک تاریخ سیاسی استان هرمزگان ثبت شد . حال بر منتخبان مردم فرض است که پاسخ شایسته ای به این حضور ماندگار با عمل به وعده ها دهند . حتی در پارلمان محلی هم مردم دیگر نمی خواهند وعده های داده شده دچار انحراف یا بی عملگی شوند . رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص موکد می فرمایند : ” برای اینکه شما یک وعده ای می دهید بعد اگر به فرض به ریاست جمهوری رسیدید به وعده عمل نمی کنید و مردم را نسبت به نظام و انتخابات دلسرد می کنید، بنابراین دادن وعده هایی که مطمئن نیستند که به آن عمل کنند جایز نیست، وعده هایی که قطعا روشن، مسلم و واضح است و اهل فن تأیید می‌کنند که قابل تحقق است، این وعده‌ها را بدهید.”
قطعا منتخب مردم در این انتخابات با تکیه بر نظر کارشناسی و مشاوره اهل فن وعده هایی را داده که امکان تحقق آن وجود دارد . انشاالله دوره سیزدهم ریاست جمهوری دورانی درخشان در توسعه کشور و البته هرمزگان عزیز باشد .

برچسب ها :