×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قدردانی استاندار از مردم ،دستگاه قضایی و اعضای کنسرسیوم طرح ساماندهی پساب فاضلاب بندرعباس

به گزارش تجارت جنوب انلاین، فریدون همتی استاندار هرمزگان در خصوص طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب بندرعباس، عنوان کرد: این پروژه بسیار مهم و تاثير گذار در شهر بندرعباس که طی نزدیک به دو دهه مردم با این مشکل دست به گریبان بودند و از آن رنج می بردند که امروز با سرمایه گذاری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان، توسط شرکت زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ غرب بندرعباس، اجرایی خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از مردم و شرکت های عضو کنسرسیوم، اجرای طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده به منظور استفاده در صنایع غرب بندرعباس را نمونه بارزی از ایفای مسئوليت اجتماعى صنایع و بنگاه های اقتصادی استان در راستای رفع دغدغه مربوط به جمع آورى فاضلاب شهر بندرعباس دانست و ادامه داد: اجرای این طرح موجب جلوگيرى از ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس و رفع کامل این دغدغه زیست محیطی می شود.

استاندار هرمزگان با قدردانی از دستگاه قضایی به منظور اتخاذ تمهیدات لازم و ضروری دستور قضایی برای خروج پیمانکار قبلی پروژه که بیش از دوسال اجرای پروژه را به تاخیر انداخته بود، افزود: این طرح بزرگ شامل بازسازی و ارتقاء ظرفيت تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به ١٠٠ هزار مترمکعب در شبانه روز، نوسازی و ارتقاء ايستگاه پمپاژ اصلی فاضلاب، نوسازی شبكه جمع آوری فاضلاب، احداث ايستگاه پمپاژ پساب، تكميل مخزن ١٠ هزار متر مكعبی انتقال پساب، احداث مخازن ٣٠ هزار متر مكعبی ذخيره در منطقه ويژه اقتصادی خليج فارس، احداث تأسيسات انتقال پساب به طول ۲۵ کیلومتر و احداث تاسيسات تصفیه تکمیلی و نمک زدایی جهت استفاده پساب در صنعت، است.

به گفته استاندار هرمزگان، فاز اول این پروژه به طول ۸ کیلومتر خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ ده هزار متر مکعبی و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان، اجرایی می شود.

همتی تصریح کرد: این کار یک پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی محسوب می شود که تهدید زیست محیطی فاضلاب در بندرعباس را به فرصت استفاده از پساب تصفیه شده در صنایع غرب بندرعباس، تبدیل می کند.

وی گفت: اجرای این پروژه بزرگ که چندین سال بلاتکلیف بود، با توان مالی و اعتبارات دولتی امکان نپذیر نبود اما با پیگیری های گسترده و جذب سرمایه گذاری صنایع بزرگ استان، این امر میسر شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در حال حاضر، با ارتقاء کیفیت تصفیه پساب فاضلاب در بندرعباس، مشکل بوی نامطبوع فاضلاب در این شهر، رفع شده است.

دکتر همتی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان و طرح مشکل کمبود فضا و تخت بیمارستانی در این سفر، گفت : با حمایت ویژه دولت، عملیات توسعه دوهزار تخت بیمارستانی در استان آغاز شد که نزدیک به ۸۰۰ تخت طی دولت دوازدهم به بهره برداری رسید و یک بیمارستان در حال ساخت است که با توجه به شرایط سخت کرونایی انتظار داریم با تزریق منابع پیشنهادی بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی، مهرماه سال جاری فاز اول این پروژه و دی ماه سال جاری به صورت کامل به بهره برداری برسد.

اختصاص اعتبار به منظور خرید تضمینی ۵۰هزار متر مکعب آب از آب شیرینکن یک میلیون متر مکعبی خلیج فارس دیگر درخواست استاندار هرمزگان از رئیس جمهور در این آیین بود که دکتر روحانی دستور داد موارد درخواستی استاندار هرمزگان پس از مراسم امروز، در نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح و در این خصوص تصمیم گیری شود.

برچسب ها :