×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احتمال خاموشی در صورت ادامه روند مصرف برق

به گزارش تجارت جنوب انلاین، هاجر عبدی گفت: باتوجه به عدم تراز مصرف و تولید برق در استان احتمال خاموشی در ساعات بعد از ظهر و ادامه سیر صعودی مصرف برق ناچار به اعمال خاموشی خواهیم بود.

عبدی اضافه کرد: پیک بار شبکه توزیع برق 2421 مگاوات است که 300 مگاوات بیش از سقف تعیین شده است. در حال حاضر 67 درصد مصرف برق استان مربوط به بخش خانگی است که نشان دهنده نقش تعیین کننده این مشترکان در کاهش مصرف برق می باشد. هر مشترک خانگی بطور متوسط 4 کیلووات در شبانه روز برق مصرف می کند که نیمی از مصارف آنها مربوط به لوازم سرمایشی و کولر است.

وی تصریح کرد: باوجود هشدارهای صادر شده به مشترکین متاسفانه هیچگونه همکاری از سوی مشترکان بویژه مشترکین خانگی صورت نگرفته و مصرف برق همچنان در حال افزایش است. در صورت ادامه روند و عبور از میزان تعیین شده برنامه خاموشی ها مجددا اجرا می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت برق استان هرمزگان،مشترکین درصورت جابجایی زمان استفاده از لوازم برقی پرمصرف مانند لباسشویی،جاروبرقی و اتو به ساعات شب یا ابتدای روز می توانند تا 100 مگاوات بار شبکه را در ساعات اوج بار کاهش دهند. علاوه بر این سرویس کولرها و نصب سایه بان بر روی آنها مصرف کولر را تا 20 درصد کاهش می دهد.

هاجر عبدی تاکید کرد: در صورتی که مشترکین خانگی بیش از الگوی تعیین شده که 3 هزار کیلووات در ماه است، مصرف کننده هزینه برق مصرفی آنها 16 درصد به مبلغ قبض اضافه می شود

برچسب ها :