×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ممنوعیت تردد بین استانی از فردا/همه ادارات از دوشنبه تعطیل است

به گزارش تجارت جنوب انلاین،دکتر فریدون همتی ظهر امروز شنبه ۲۳مردادماه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت ترددهای بین استانی، شهری و روستایی در سراسر کشور از 24 مرداد تا ششم شهریور به مدت دو هفته، عنوان کرد: در استان هرمزگان نیز نیروی انتظامی ماموریت دارد به طور دقیق این محدودیت و ممنوعیت ترددها را اعمال کند.

وی ادامه داد: در این مدت تمامی ورودی و خروجی شهرها و روستاها در هرمزگان توسط نیروی انتظامی به شدت کنترل خواهد شد و هرگونه تردد و ورود و خروج به جز موارد ضروری ممنوع خواهد بود و در صورت سفر از انجام آن در مبادی ورودی و خروجی، جلوگیری می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: همچنین با توجه به ایام تعطیل تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، تعطیلات سراسری همه ادارات از 25 تا 30 مرداد ماه همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان اعمال می‌شود و از همه مردم می‌خواهیم با همکاری در رعایت محدودیت‌ها، در این تعطیلات یک هفته‌ای حتما در خانه بمانند، تردد نداشته باشند و از هرگونه جابجایی پرهیز کنند.

همتی تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعال باشند و دستگاه‌های خدمات رسان ضروری و اعضای ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان در رتبه دوم کشور به لحاظ تزریق واکسن کرونا قرار دارد، گفت: تاکنون بیش از 435 هزار نفر در هرمزگان، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و روند واکسیناسیون به سرعت در هرمزگان در حال انجام است.

استاندار هرمزگان با اشاره به عزاداری های ماه محرم، خاطرنشان کرد: طبق گزارش ها، هیأت‌های عزاداری در هرمزگان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در فضای باز و با تعداد کم و در زمان محدود، مراسم‌های عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین “علیه السلام” را برگزار کرده‌اند که از آنها تشکر و قدردانی می کنم و از همه هیأت های عزاداری انتظار داریم، برگزاری مراسم‌های عزاداری در فضای باز، با تعداد کم و در زمان کوتاه با حفظ فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به برکت حضرت اباعبدالله الحسين “علیه السلام” در این ماه شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا باشیم.

همتی با تاکید بر لزوم پرهیز از دورهمی ها، اظهار داشت: حضور در دورهمی ها، مراسم‌های عروسی و ختم و مسافرت ها به شهرها و روستاها، دلایل اصلی و عمده ابتلای بسیاری از افراد به کرونا است.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بهترین درمان و راه پیشگیری از کرونا دانست و اضافه کرد: با این وجود متاسفانه افرادی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند و حقوق دیگران را نادیده می‌گیرند و با این کار، جان و سلامتی خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: افرادی که مبتلا به کرونا هستند و قرنطینه را رعایت نمی کنند نیز جان و سلامتی خانواده خود و دیگران را به خطر می‌اندازند و این افراد باید به وجدان خود رجوع کنند و بدانند این کار آنها خطرآفرینی برای همه مردم است و این خطر به صورت زنجیره‌ای منتقل می‌شود.

همتی عنوان کرد: اگر همه با هم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، قطعا شیوع کرونا کاهش پیدا خواهد کرد و نیازمند کمک و همکاری مردم در این زمینه هستیم تا با تکیه بر فرهنگ خوب مردم، این امر محقق شود.

وی ادامه داد: در این ایام مردم خرید کالاهای مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند و همه اصول بهداشتی را رعایت کنند تا از پیک بیماری کرونا عبور کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به افزایش فضا، تخت و امکانات و تجهیزات بیمارستانی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، افزود: امیدواریم با رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، نیازی به استفاده از این امکانات نباشد.

برچسب ها :