×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
بهره برداری از۵ پروژه کشاورزی، انرژی، آموزش و توسعه خدمات روستایی در میناب

به گزارش تجارت جنوب انلاین،کارخانه تولید خوراک آماده آبزیان با حضور استاندار هرمزگان، فرماندار میناب ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در چهارمین روز هفته دولت در شهرک صنعتی تیاب به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۸۵میلیارد ریال که ۴۵میلیارد ریال از این اعتبار از محل تسهیلات بانکی و ۴۰میلیارد ریال آن آورده شخصی سرمایه گذار بوده، احداث شده است.

با بهره برداری از این واحد تولیدی، برای ۶۵نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

مدرسه شهید هاشمی روستای دهو در میناب افتتاح شد

در ادامه سفر استاندار هرمزگان به میناب مدرسه پسرانه شش کلاسه شهید هاشمی افتتاح شد. عملیات اجرایی این مدرسه که امروز مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت، از سال ۹۸ در فضایی به مساحت سه هکتار و با زیربنای ۹۸۰مترمربع آغاز شده بود.

این پروژه با مشارکت خیرنیکوکار حاج حسین زاهدی و اداره کل نوسازی مدارس با اعتبار ۳۳میلیارد ریال احداث شده که ۷۵۰میلیون ریال از اعتبار پروژه به همراه تجهیزات و هوشمندسازی مدرسه به عهده اداره کل نوسازی و مابقی آن توسط خیر اهدا شده است که ظرفیت پذیرش ۱۵۰ دانش آموز را داراست.

لزوم تسریع اغاز عملیات اجرایی فاز دوم بیمارستان ۱۶۰تختوابی میناب 

فریدون همتی در بازدید از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب  با تاکید بر تسریع در عملیات اجرایی فاز دوم بیمارستان ۱۶۰تختوابی میناب ، خواستار پیش بینی تمام راهکارهای فنی برای تسریع در این پروژه شد.

استاندار هرمزگان همچنین فرماندار میناب را مکلف کرد بر روند اجرایی این پروژه نظارت مستقیم داشته باشد.

بیمارستان دوم میناب در ۵ طبقه و ۷ بلوک در حال احداث است که اسکلت ساختمان اصلی آن به اتمام رسیده است.

اورژانس، درمانگاه، ساختمان اداری و آموزشی، تصویربرداری و فیزیوتراپی، بخش جراحی، آنژیوگرافی، پست آنژیو، CCU، ICU، PAST CCU ، SICU، آمفی تاتر، بخش بستری زنان، بخش بستری جراحی، بخش بستری کودکان و بخش بستری داخلی در این بیمارستان ۱۶۰تختخوابی پیش بینی شده است.

پروژه توسعه شبکه برق در میناب افتتاح شد

پروژه توسعه بخش ۶۳ در پست ۲۳۰کیلوولت میناب ( پست ۹۵ دستگاه ) با حضور استاندار هرمزگان، نماینده شرق استان و فرماندار میناب مورد بهره برداری قرار گرفت.

با توسعه شبکه برق در این منطقه ، امکان دریافت دو خروجی از ترانس ۲۳۰کیلوولت موجود در پست ۹۵ دستگاه با حدود ۱۰۰ مگاوات برق وجود دارد که ظرفیت انتقال بار را افزایش می دهد و حداقل تا چهار سال آینده، ساکنان شهر میناب و اهالی ۵۳روستای دهستان حکمی و تیاب بخش مرکزی شاهد افت ولتاژ و نوسانات برق نخواهند بود و در این بخش نیز محدودیتی برای واگذاری انشعاب جدید به متقاضیان نخواهد بود.

عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۹ آغاز شده بود و امروز با اعتبار ۲۰۰میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

دستور استاندار هرمزگان بر تامین منابع مالی تکمیل مسیر دوراهی تیاب_حکمی میناب

استاندار هرمزگان در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان میناب با همراهی  حسین رییسی نماینده مردم شریف شرق استان ضمن تاکید بر نظارت و افزایش سطح کیفیت پروژه های راه به فرماندار ویژه میناب دستور داد: با انعقاد تفاهمنامه با ۵۲ دهیاری و تزریق اعتبار از محل درآمدهای ارزش افزوده مالیاتی با مشارکت راهداری؛ منابع مالی مسیر جاده دوراهی تیاب_ روستای حکمی میناب تامین اعتبار شود.
این مسیر حدود ۵کیلومتر نیاز به بهسازی و آسفالت دارد.

پروژه های توسعه خدمات روستایی در میناب افتتاح شد

طرح هادی روستای زهوکی که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرایی شده است، با حضور استاندار هرمزگان، نماینده شرق استان، فرماندار میناب و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چهارمین روز هفته دولت به نمایندگی از پروژه های بخش توسعه خدمات روستایی و با اعتباری بالغ ۳۱۰میلیارد ریال افتتاح شد.

طرح هادی روستایی در هفت روستا شامل اجرای آسفالت و پیاده رو به متراژ ۵۶هزار متربع و با اعتبار ۴۰میلیارد ریال، تسطیح و آماده سازی اراضی روستایی و اجرای زیرسازی در سطح ۸۵ هکتار از روستاهای شهرستان با اعتبار بالغ بر ۲۵میلیارد ریال دو پروژه ای بودند که امروز با دستور دکتر همتی استاندار هرمزگان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

همچنین ۳۱۵ واحد مسکونی در قالب تفاهم نامه طرح مسکن محرومان امروز توسط دکتر همتی در روستاهای شهرستان میناب افتتاح شد.

زیربنای هر یک از این واحدها بین ۴۹ تا ۸۰مترمربع است و در بازه زمانی شش ماهه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰میلیارد ریال احداث شده است.

مدرسه لهراسب پور در روستای سرمست میناب افتتاح شد

دبستان شش کلاسه فیروز لهراسب پور با حضور استاندار هرمزگان،نماینده شرق هرمزگان، فرماندار میناب و مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در چهارمین روز هفته دولت در روستای سرمست میناب افتتاح شد.

این مدرسه با اعتبار ۶۰میلیارد ریال در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و با زیربنای ۴۶۰متر مربع احداث شده است.

کل هزینه ساخت این آموزشگاه توسط خیرنیک اندیش فیروز لهراسب پور از اعضای بنیاد یاوری دهدشت تأمین و پروژه با نظارت اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان احداث شده است.

لازم به ذکر است در سال های اخیرشاهد رشد چشم‌گیر مشارکت خیران علی الخصوص خیران بومی در ساخت مدارس بوده ایم که در کاهش آمار مدارس فرسوده تاثیرفراوانی داشته است.

برچسب ها :