×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رهایی زندانی محکوم به قصاص با تشکیل کمیته جهادی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب انلاین ، رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص لزوم تلاش در جهت ایجاد مصالحه در پرونده‌های قصاص، از تشکیل کمیته جهادی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان برای استخراج پرونده‌های موضوع ماده ۴٢٩ قانون مجازات اسلامی و بررسی مجدد آن‌ها خبر داد.

علی صالحی در ادامه تصریح کرد: اعضای این کمیته به صورت شبانه روزی ضمن استخراج سریع پرونده‌های قصاص و تفکیک آن‌ها با دعوت از طرفین یا مراجعه حضوری و همچنین با استفاده ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدین محلی و خیرین و نهاد‌های مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می‌کنند.

وی در ادامه افزود: در خصوص یک زندانی محکوم به قصاص که ۳ سال پیش مرتکب قتل عمد شده بود نیز در نتیجه پیگیری های مستمر اعضای کمیته جهادی صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان، خوشبختانه اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام نموده اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان یکی از مهمترین اهداف تشکیل این کمیته جهادی در شوراهای حل اختلاف استان را علاوه بر گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش موجودی پرونده‌های قصاص و به تبع آن کاستن از جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد.

برچسب ها :