×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
پایش صد ها کیلومتر خارج از مرز ها با بهره گیری از توان داخلی  و سامانه های موشکی

به گزارش تجارت جنوب انلاین، فرمانده گروه پدافند هوایی  شهید پوردست بندرعباس گفت: منطقه پدافند هوایی جنوب شرق نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مناطق سوق الجیشی و راهبردی کشور است چرا که وظیفه حساس حراست از آسمان خلیج فارس، تنگه راهبردی هرمز و دریای عمان و جزایر جمهوری اسلامی ایران در جنوب را بر عهده دارد. در واقع پوشش پدافند هوایی منطقه بالغ بر900 هزار کیلومتر مربع  شامل  استان های هرمزگان،جنوب سیستان بلوچستان، جنوب کرمان و بخشی  از استان فارس می باشد.

این ماموریت خطیر با استقرار  بیش از 1000 نقطه پدافندی،سایت ،ایستگاه و مراکز پدافندی در سطح منطقه با بهره گیری از انواع سامانه های مختلف در حوزه های کشف(راداری،سیگنالی،بصری) سامانه های موشکی و توپخانه ای و انواع هواپیما های طرح پدافندی و پهباد های جمع آوری،جنگ الکترونیک،گشتی و تهاجمی انجام می گیرد.

امروز به حول قوه الهی ما در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق با بهره گیری از توان داخلی از یک ظرفیت کشف فوق العاده هم در فضای کشور و هم در پایش صد ها کیلو متر خارج از مرز ها برخوردار هستیم.این ظرفیت با استفاده از سامانه  های کاملا بومی و در باند های مختلف ایجاد گردیده است.

روزانه بالغ بر 1200 فروند انواع  هواپیما و پهباد توسط  سامانه های مختلف کشف و جمع آوری اطلاعات با اشرف کامل راداری و اطلاعاتی به صورت  شبانه روزی و لحظه ای در سطح منطقه رصد می گردد.

با توجه به حساسیت منطقه، نیرو های  فرامنطقه ای  پرواز های متعدد اعم از هواپیما های بمب افکن ،جاسوسی و جنگنده و بدون سرنشین و سایر پرواز های مرتبط را در این محدوده به صورت شبانه روزی از پایگاه های مختلف  کشور های حوزه خلیج فارس انجام می دهند که از لحظه روشن شدن این هواپیما ها و قبل از پرواز تا لحظه برگشت از ماموریت و نشستن در این پایگاه ها ،کلیه اقدامات و پیام ها و مکالمات و ارتباطات آنها  یه دقت رصد می گردد و این هوشیاری و آمادگی شبانه روزی کارکنان پدافند هوایی ارتش باعث شده که این پرواز ها حتی به مرز های جمهوری اسلامی ایران هم نزدیک نشوند.

از افتخارات این منطقه راهبردی در دوران دفاع مقدس ،هدایت پرواز های شکاری توسط رادار های گسترش یافته جهت اسکورت نفکش ها و همچنین دفاع از سکو های نفتی ،اسکله ها و پالایشگاه ها در خلیج فارس و تنگه راهبردی هرمز و تامین شریان های صدور نفت در این منطقه بوده که باعث شده  هیچ خللی در اقتصاد جنگ ایجاد نشود.

از دیگر افتخارات منطقه پدافند هوایی جنوب شرق ،نشاندن هواپیمای شرور ریگی  با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین نشاندن هواپیمای  ایساف با 108 سرنشین نظامی  که به دروغ خود را هواپیمای شخصی معرفی نموده بود که با هوشیاری کارکنان پدافند هوایی ارتش در این منطقه،بازداشت هوایی و به زمین نشانده شد و بعد از عذرخواهی  رسمی از کشور با هماهنگی سلسله مراتب فرماندهی اجازه پرواز دوباره داده شد

کارکنان منطقه پدافند هوایی جنوب شرق به عنوان فرماندهان صحنه های نبرد پدافند هوایی با الهام از راه امام حسین (ع) که در واقع همان خط سرخ شهادت است شبانه روزی  بدون ادعا و بدون خستگی از هوافضای منطقه تحت مسئولیت صیانت می کنند و تحت زعامت حضرت ولی عصر (عج) و دعای فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) و مردم شریف  ایران با اقتدار  از هیچ خطای دشمن چشم پوشی نخواهند کرد.

مردم عزیز بدانند فضای کشور یک فضای نا امن برای موشک ها و هواپیما های با سرنشین و بدون سرنشین و هرگونه تهدید هوایی دشمن است و با هر شیطنتی  به صورت قاطع و محکم و در لحظه برخورد خواهد شد.

برچسب ها :