×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
مدیران پروازی ستاره خلیج فارس و ریخت‌وپاش بی‌حساب‌وکتاب

به گزارش تجارت جنوب انلاین،هرمزگان همواره به مهمان‌نوازی مشهور بوده است و مسئولان استانی و مردم از هر فردی که از هر کجای ایران اسلامی دلش برای این خطه بسوزد و به دنبال خدمت باشد، استقبال می‌کنند و حمایت‌های استاندار و مجمع نمایندگان استان از شرکت فولاد هرمزگان و شرکت پالایش نفت بندرعباس با مدیران عامل غیربومی نشان‌دهنده‌ی همین رویکرد است.

اما از شواهد چنین برمی‌آید که در شرکت نفت ستاره خلیج فارس موضوع متفاوت است و برخی رفتارهای شائبه انگیز و حضور مدیران پروازی غیرمقیم سبب نارضایتی گسترده و ریخت‌وپاش‌های فراوان شده است.

طبق اطلاعاتی که به دست رسانه‌ها رسیده است، گروه قابل‌توجهی از مدیران شرکت نفت ستاره خلیج فارس ساکن در یکی از هتل‌های شهر هستند و «محمدعلی دادور» نه‌تنها این افراد را مقیم بندرعباس نکرده است که باید هزینه‌ی اسکان، خوردوخوراک و پروازهای آنان را نیز از جیب بیت‌المال پرداخت کند.

در وضعیتی که سفر با هواپیما از عهده‌ی کمتر کسی در هرمزگان برمی‌آید این مدیران و روسا در هفته تا چندین بار بین تهران، شیراز، یزد و بندرعباس جابجا می‌شوند و در مواردی خانواده‌های آنان نیز به‌عنوان میهمان سر سفره‌ی بیت‌المال می‌نشینند و شرکت باید هزینه‌ی سفر و خوش‌گذرانی آنان در جزیره‌های هرمزگان را نیز پرداخت کند.

اگر به آمار «احمد مرادی» نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با توزیع پست‌های مدیریتی در این پالایشگاه نظر بیفکنیم، عمق فاجعه مشخص خواهد شد و مردم هرمزگان درمی‌یابند که در امور نه‌چندان تخصصی صنعت نفت مثل مدیریت ناوگان حمل‌ونقل، پشتیبانی، فضای سبز، حراست و … نیز از مدیران بومی استفاده نشده است و این انتصابات دهن‌کجی به مردم هرمزگان را نشان می‌دهد.

در این شرایط سؤال مهم این است که شرکت نفت ستاره خلیج فارس چرا همانند سایر سازمان‌های قدرتمند چارت سازمانی و مدیران ارشد آن را به‌صورت شفاف روی سایت خود قرار نداده است؟ آیا تعمدی در این موضوع است؟ منافع چه افرادی در پی این شفاف‌سازی به خطر خواهد افتاد؟ دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی چه موضوعاتی هستند؟

امیدواریم تا پیش از مشخص شدن این سؤالات از سوی نهادهای نظارتی، مدیران شرکت نفت ستاره خلیج فارس دست‌به‌کار شوند و خود اصلاحات را آغاز کنند چراکه سرنوشتی غیر از تغییرات بنیادین در آلومینیوم هرمزگان در انتظار آنان نخواهد بود.

برچسب ها :