×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرکز توانمندسازی معتادان متجاهر هرمزگان یک الگوی موفق در کشور است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین :استاندار هرمزگان، علاوه بر پرداخت یک میلیارد برای ساخت این مرکز نفت ستاره خلیج فارس، این شرکت را مکلف به راه اندازی آشپزخانه صنعتی جهت تامین دائمی غذای ۵۰۰نفر در مرکز نگهداری معتادان متجاهر کرد

مرکز نگهداری، درمان، توانمندسازی و صیانت معتادان متجاهر هرمزگان با مشارکت 15 دستگاه اجرایی دولتی و بخش خصوصی با راهبری استاندار هرمزگان به منظور تداوم و تثبیت مراحل درمان راه اندازی شده است.

تا کنون در هیچ از مناطق کشور چنین مرکزی برای ساماندهی معتادان متجاهر احداث و راه اندازی نشده و می توان آن را به عنوان یک الگوی موفق در این حوزه معرفی کرد؛ چرا که علاوه بر درمان اعتیاد، برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، آموزش مهارت های شغلی برای فراهم کردن زمینه اشتغال افراد بیمار این مرکز در بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

با توجه به برنامه دولت به منظور تولید سالانه یک میلیون مسکن در سطح کشور، امکان تولید کالاهای خرد مانند تیرچه بلوک، بلوک سقفی و بتنی برای تأمین منابع مالی مرکز و همچنین تآمین معیشت بیماران تحت مراقبت و درمان فراهم شده است.

دکتر فریدون همتی در آیین بهره برداری از مرکز نگهداری، درمان، توانمندسازی و صیانت معتادان متجاهر هرمزگان با بیان اینکه این مجموعه شش هکتار مساحت دارد و ظرفیت پذیرش ۵۰۰ نفر در اقامتگاه این مرکز پیش بینی شده است، اظهار کرد: کارگاه های مهارت آموزی، امکانات ورزشی، امکان فعالیت‌های کشاورزی گلخانه ای، از جمله امکانات این مرکز برای فراهم کردن زمینه ورود این افراد بیمار به بازار کار است.

وی افزود: برنامه هایی برای تقویت بنیه فرهنگی، تعالی معنوی و افزایش خودباوری با بهره گیری از کارشناسان خبره فرهنگی و روانشناسی نیز پیش بینی شده که امیدواریم با تحقق کامل اهداف راه اندازی این مرکز، این کار بتواند به عنوان یک تجربه خوب و یک الگوی موفق در دیگر استان ها نیز اجرایی شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت راه اندازی مرکز توانمندسازی معتادان متجاهر، گفت: مردم شهر از حضور معتادان متجاهر که به هر دلیل به دام این بیماری افتاده اند ناراضی بودند و به دلیل اینکه شهر بندرعباس یک مرکز گردشگری مهم محسوب می شود، باید اقدامی فوری صورت می گرفت که با همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی و دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این مرکز راه اندازی و آماده خدمات دهی به بیماران شده است.

دکتر همتی اضافه کرد: جامعه و مجموعه دولت و حاکمیت در قبال این افراد نیز مسئول است و به عنوان یک وظیفه انسانی باد تکلیف خود را در قبال این افراد که در دام اعتیاد گرفتار شده اند ادا کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه این مرکز از فردا (دوشنبه) آغاز به کار خواهد کرد، تصریح کرد: نیروی انتظامی با همکاری دستگاه قضایی اقدام به جمع آوری معتادان متجاهر خواهد کرد و آن ها را برای طی مراحل درمان و مهارت آموزی به این مرکز هدایت می کند و تحت پوشش برنامه های پیش بینی شده قرار می گیرند.

وی بیان کرد: امیدواریم با شروع فعالیت مرکز نگهداری، درمان، توانمندسازی و صیانت معتادان متجاهر هرمزگان،به زودی هیچ معتاد متجاهری در سطح خیابان های شهر بندرعباس مشاهده نشود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از حمایت های دستگاه قضایی، نماینده ولی فقیه در استان و مشارکت صنایع، شرکت ها و دستگاه های اجرایی در راه اندازی اولیه مرکز، تداوم فعالیت آن را مستلزم حمایت، همراهی و پشتیبانی حامیان مالی دانست و گفت: امیدواریم در گام بعدی بتوانیم مرکز نگهداری و توانمدسازی کودکان کار را راه اندازی کنیم و علاوه برساماندهی معضلات اجتماعی، در نجات جان افراد و بازگشت دوباره آن ها به زند…

برچسب ها :