×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همکاری مردم و رعایت پروتکل ها روند ابتلا به کرونا را نزولی کرده است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین :دکتر فریدون همتی امروز شنبه پس از نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، با بیان اینکه همکاری مردم، تلاش کادر درمان، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مقابله با کرونا در استان و شهرستان‌ها، روند ابتلا ، بستری و فوتی را نزولی کرده است، اظهار کرد: آمار ابتلا ۳۰درصد، بستری ها ۲۵درصد و فوتی‌های ناشی از کرونا، ۱۹درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در حالی که نرخ متوسط مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور ۱.۴۴درصد است، این آمار در استان ۰.۹۶درصد است که در واقع نشان‌دهنده عملکرد خوب حوزه درمان، تامین به موقع دارو و تجهیزات است.

استاندار هرمزگان با اشاره به تصمیم جدید ستاد کرونای استان به منظور کاهش آمار ابتلا و فوتی کرونا، گفت: با ماموریتی که امروز به معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی، معاونت توسعه و معاونت عمرانی استانداری هرمزگان محول شد، مقرر شد تمهیدات لازم برای تزریق واکسن به تمامی روستائیان بالای ۱۸ سال در استان حداکثر طی ۴۸ ساعت آینده پیش بینی شود و پس از آن به مدت ۱۰ روز کل افراد بالای ۱۸ سال در روستاهای استان واکسینه شوند.

دکتر همتی اضافه کرد: فرمانداران به عنوان روسای ستادهای شهرستانی کرونا باید با استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب هلال احمر و دهیاری ها نسبت به تامین وسائل نقلیه برای حضور ماموران بهداشتی و واکسیناسیون اقدام کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش واکسیناسیون، رعایت هوشمندانه پروتکل ها و نظارت دستگاه های مسئول، روند کاهشی فعلی تداوم پیدا کند.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: مبادا در سایه واکسن زدن دچار عادی انگاری و غفلت شویم؛ باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در نقاط پر جمعیت و استفاده از ماسک، کمک کنیم استان از شرایط نگران کننده فعلی خارج و به شرایط مطلوب برسیم.

برچسب ها :